ב- קמפיינים

קמפיין אימייל (ניוזלטר) מתבסס על שליחת מסרים שיווקיים לנמענים באמצעות הדואר אלקטרוני. זהו כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי, המאפשר לחזק את הקשר עם הלקוחות, לעודד קנייה חוזרת ואף לפנות ללקוחות פוטנציאליים חדשים.
ב- inwise ניתן ליצור קמפיין אימייל בקלות ובמהירות באמצעות עורך Drag & Drop  שימושי ונוח.

השלבים ליצירת קמפיין אימייל

שלב 1 – עיצוב הקמפיין

שלב 2 – הגדרות הקמפיין

שלב 3 – בחירת רשימת התפוצה

שלב 4 – סיכום ושליחה

 

שלב 1 – עיצוב הקמפיין

במסך הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "קמפיינים" בסרגל התפריטים בצידו הימני של המסך (1).
תפתח חלונית "פעולות נפוצות", הקליקו על כפתור "צור קמפיין אימייל" (2).
*ניתן גם לבחור ב"צור קמפיין אימייל" ישירות מסרגל התפריטים הראשי.

יצירת קמפיין אימייל

לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1),  יפתח תפריט, אשר בו יש להקליק על "צור קמפיין אימייל" (2).

יצירת קמפיין אימייל

במסך "יצירת קמפיין אימייל", יש לבחור את שפת התבנית הרצויה: אנגלית/עברית (1) ולאחר מכן את התבנית המועדפת עליכם.
ב- inwise מגוון רחב של תבניות מעוצבות, תוכלו לבחור בתבנית מעוצבת ממבחר התבניות המוכנות במערכת, או לבנות ולעצב קמפיין חדש על בסיס תבנית בסיסית (2).

*ניתן לערוך ולעצב קמפיינים באופן עצמאי – באמצעות עריכת HTML בתבנית ריקה (3).
או לייבא קובץ HTML – למשתמשים שברשותם קוד או קובץ מוכנים, או לינק לשרת בו מאוחסן הקמפיין.

*ניתן לשכפל קמפיין שכבר יצרתם ולעדכן את העיצוב שלו. לשם כך הקליקו על כפתור "העתק מקמפיין קיים" (4), בחרו את הקמפיין הרלוונטי מתוך רשימת הקמפיינים והקליקו על כפתור "העתק" בשדה הקמפיין הרלוונטי. כעת תוכלו לעדכן ולשנות את העיצוב הקיים ולהמשיך בתהליך לשליחת הקמפיין.

 

עיצוב קמפיין אימייל - גרסה חדשה

לאחר בחירת התבנית הרצויה יפתח "עורך התוכן", בו ניתן לערוך את התכנים, להטמיע תמונות ולעצב את הקמפיין על ידי גרירת רכיבים עיצוביים.

עיצוב קמפיין אימייל

תפריט הוספת רכיב:

בהקלקה על אייקון הפלוס (1) יפתח תפריט "הוספת רכיב". את הרכיבים ניתן להוסיף לכל קמפיין על ידי גרירתם למיקום הרלוונטי בתבנית:

Editor - elements

  1. הוספת טקסט:
    ניתן להוסיף כל טקסט שתרצו. את הטקסט ניתן לערוך בסרגל העיצוב שיופיע לאחר הקלקה על הטקסט עצמו.
    טיפ: אל תסבכו את אנשי הקשר שלכם בטקסטים מורכבים, כמו שימוש בסלנג או בציניות, השתדלו לשמור על תוכן פשוט כמו “לרכישה”, “להרשמה” וכדומה.
  2. הוספת תמונה:
    ניתן להוסיף תמונה ממאגר התמונות הנמצא באזור המדיה בחשבונכם או להעלות תמונה מקובץ על ידי יבוא תמונה מתיקייה במחשב שלכם, כל התמונות שאתם מעלים נשמרות באזור המדיה. באפשרותכם לערוך את התמונות דרך עורך התמונות שבמערכת. מידע נוסף על אחסון וניהול קבצי מדיה ניתן למצוא במדריך – אזור המדיה.
  3. הוספת קו:
    אופציה זו נועדה ליצור הפרדה ויזואלית.
  4. הוספת רכיב מאמר:
    רכיב מודולארי המאפשר תצוגה של טקסט לצד תמונה. אידיאלי עבור תצוגה של תקציר מאמר שבסופו כפתור לינק להמשך קריאה עם שילוב של תמונה.
    ניתן להחליף בין הצדדים של הטקסט והתמונה – לאחר גרירת הרכיב למיקום הרלונטי בתבנית, יש להקליק על איקון העפרון "עריכת רכיב" (1), להקליק על "עיצוב בלוק" (2) ולבחור בהחלף צדדים (3). ניתן גם להגדיר את היחס בין גודל הטקסט לתמונה (4).
    עריכת אלמנטים בקמפיין אימייל
  5. הוספת תפריט קישורים:
    ניתן להוסיף תפריט קישורים למוצרים, שירותים או לכל מה שתבחרו על ידי העתקת כתובת URL והדבקתה.
  6. הוספת כפתור:
    ניתן להוסיף כפתור עם לינק לאתר, להרשמה או רכישה. לכפתור תפקיד חשוב מאד, שכן הוא מניע את הנמען לבצע את הפעולה לשמה יצרתם את הדיוור.
    כדי לעצב את הכפתור יש להקליק עליו (1), בחלונית שתפתח ניתן לשנות את הטקסט שעל גבי הכפתור (2) את הגופן והגודל. לעדכן את כתובת הלינק אליו יוביל הכפתור (3) ולבחור האם יוביל לכתובת URL או לדף נחיתה הקיים המערכת (4). ניתן גם לבחור את צבע הרקע של הכפתור (5), מיקומו (6) וגודלו (7).
    טיפ: הכפתור שמניע לפעולה צריך להראות בולט ושונה מיתר התוכן והרקע וכמובן להיראות לחיץ – על מנת שהמבקר לא יפספס את מטרתכם.
    עריכת אלמנטים בקמפיין אימייל
  7. הוספת רכיב עקוב אחרינו ברשתות החברתיות:
    באפשרותכם להוסיף לינקים לדף העסקי של החברה ברשתות חברתיות שונות.
    על מנת לערוך את האיקונים יש להקליק על איקון העפרון "עריכת רכיב" (1), ניתן לבחור עיצובים שונים לכפתורי האייקונים על ידי הקלקה על "סכימת הצבעים" (2). כדי לשנות את הלינקים של האייקונים, יש להקליק על "עריכת אייקונים" (3).
    לחיצה על איקון של כל אחת מהרשתות החברתיות והחשכה שלו – תסיר אותו. לחיצה על האיקון "והדלקה" שלו – תפעיל אותו. יש להזין בשדה של כל איקון את הכתובת הרלוונטית.
    עריכת-אלמנטים-בקמפיין-אימייל
  8. הוספת שיתוף רשתות חברתיות:
    אופציה זו מאפשרת למבקר לשתף את ההודעה שקיבל מכם באחת מהרשתות החברתיות.
  9. הוספת גלריה:
    מאפשר שילוב שתי תמונות אחת ליד השנייה באזור אחד.
  10. הוספת קוד HTML:
    מאפשר להוסיף קוד HTML מוכן לקמפיין המייל.
  11. הוספת כפתור pay pal:
    במידה ויש לכם חשבון מוכר ב-pay pal  תוכלו להוסיף קישור באמצעות כפתור לפריט אותו תרצו למכור.
  12. הוספת וידאו:
    מאפשר להוסיף קישור של סרטון מאתר YouTube או Vimeo על ידי העתקת הלינק של הסרטון.
  13. טיימר:
    ניתן להוסיף רכיב של מונה חי הסופר לאחור. הקלקה על הרכיב תפתח את חלונית העיצוב, דרכה ניתן לעדכן את תאריך היעד (1) ושעת היעד (2). תצוגת הספירה לאחור בדיוור תראה בעוד כמה ימים, שעות, דקות ושניות יגיע תאריך היעד (יגמר המבצע/ מועד אחרון להרשמה וכו'). ניתן להסיר את ספירת הימים ולהציג רק שעון עצר על ידי סימון תיבת "הסר ימים" (3).
    תוכלו לערוך את צבע הרקע, הגופן, סגנון תצורת השעון: מרובע, עגול (4) ולהגדיר את רוחב השעון (5).עריכת רכיב טיימר
  14. נגישות:
    רכיב זה נועד להנגיש את הקמפיין לבעלי מוגבלויות שונות. יש לגרור אותו למיקום המתאים בקמפיין.
  15. רכיבים שמורים:
    באפשרותכם לשמור רכיבים שעיצבתם ולהשתמש בהם גם בקמפיינים הבאים שלכם. יש לעמוד על הרכיב הרלוונטי, בתפריט שיפתח יש להקליק על איקון "הוספה לרכיבים שמורים" icon saved elements לבחור שם לרכיב ולשמור. כדי להוסיף רכיב שמור, יש לגרור אותו למיקום הרלוונטי בקמפיין.
    saved element
  16. הוספת אזורים בחלוקה לטורים:
    ניתן לבצע שינוי של מבנה התבנית ולהתאים אותה לצרכי העיצוב, באמצעות גרירה של אזור מתאים. בכל שלב של עריכת הדיוור ניתן לחלק את התבנית לשתיים או שלוש עמודות. רכיב זה מאפשר גמישות רבה בכל שלב של הבנייה והעיצוב.

תפריט עיצוב קמפיין:

בהקלקה על אייקון העיפרון יפתח תפריט עיצוב אזור בקמפיין, דרכו ניתן להשפיע על עיצוב של כל הדיוור:
1. שינוי צבע רקע חיצוני, הגדרת אטימות הצבע, בחירת תמונת רקע מאזור המדיה
2. שינוי צבע רקע פנימי, הגדרת אטימות הצבע, בחירת תמונת רקע מאזור המדיה.
3. רוחב המסמך – הגדרת רוחב תצוגת הקמפיין בדסקטופ עד 1,000 פיקסל.
4. עיצוב מסגרת –  הגדרת צבע המסגרת, עובי וסגנון.

Editor

בחלקו העליון של הקמפיין, ישנו תפריט עם 4 כפתורים:

  1. שמירה – בהקלקה על כפתור זה ישמרו השינויים שבוצעו בקמפיין. לחיצה על החץ הקטן לצד כפתור זה יאפשר לבחור בשחזור גרסאות אחרונות שנשמרו או לשמור את העיצוב כתבנית בחשבונך לשימוש עתידי.
  2. תצוגה מקדימה – מאפשר לראות כיצד יראה הקמפיין שיצרתם בדסקטופ ובמובייל.
    Edit email campaign
  3. שליחה לבדיקה – במהלך העבודה על הקמפיין ובסיומה, המערכת מאפשרת שליחת הקמפיין לבדיקה (לעצמכם ולקבוצה אותה תגדירו), כדי שתוכלו לוודא את תקינותו טרם שליחתו לאנשי הקשר.
    מומלץ לבצע זאת טרם שליחת הדיוור לרשימת אנשי הקשר האמיתית, וזאת על מנת לבדוק את נראות הקמפיין ולוודא תקינותו בדפדפנים או בתוכנות הדואר האלקטרוני השונות.
    לאחר הקלקה על "שליחה לבדיקה" ישמר הקמפיין שערכתם ויפתח מסך בו תוכלו לבחור את אנשי הקשר אליהם תרצו לשלוח את הקמפיין לבדיקה:
    – שליחת הקמפיין הנוכחי לבדיקה לכתובות מייל באופן חד פעמי (1).
    – הגדרת רשימות קבועות לצורך שליחה לבדיקה (2).

    • רשימות – הגדרת שמות הקבוצות (רשימות תפוצה) והקלקה על הוספה (3).
    • אימיילים – בחלק זה יש לעדכן את כתובות המייל הרלוונטיות לאותה קבוצה שהגדרתם (4) ולסיום להקליק על הוספה.
    • הקלקה על "שליחה" – הקמפיין ישלח לכתובות האימייל שנבחרו בקבוצת הבדיקה בלבד (5).

חלונית שליחה לבדיקה

 לאחר השליחה לבדיקה יפתח מסך, בו יופיע אישור על כך ששליחת הבדיקה הסתיימה.

יצירת קמפיין אימייל - שליחה לבדיקה

כעת יש לעבור לתיבת האימייל אליה שלחתם את הבדיקה, ולוודא שהדיוור מעוצב לשביעות רצונכם. מומלץ לבדוק את שורת הנושא, שם השולח, כתובת לחזרה ואת תקינות הקישורים.

שלב 2 – הגדרות הקמפיין

לאחר שסיימתם לעצב את הקמפיין, יפתח מסך הגדרות הקמפיין.

נושא הקמפיין – יש לבחור את הכותרת שתופיע בשורת הנושא של המייל, אותה יראו אנשי הקשר בתיבת הדואר שלהם. מומלץ להקדיש מחשבה לכותרת זו, משום שהמשפט שייבחר יהיה חשוף למקבלי הקמפיין והוא זה שיקבע אם איש הקשר יפתח את הקמפיין או לא.
שם הקמפיין – יש לבחור שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.
בחירת/עריכת פרופילי שליחה (1) – אלו הגדרות ברמת הקמפיין, אשר ניתנות לשינוי בכל קמפיין בנפרד. מידע נוסף במדריך פרופילי שליחה.

עיצוב קמפיין אימייל - גרסה חדשה

 

הגדרות נוספות (2) – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון, אך ניתנות לשינוי על פי צורך ברמת הקמפיין:

  1. כתובת הדואר האלקטרוני אשר יוכלו מקבלי הדיוור להשיב לה – הכתובת שתופיע כאשר הנמען ילחץ על "השב" למכתב. ניתן לשנות כתובת זו ברמת החשבון וברמת הקמפיין.
  2. כתובת הדואר האלקטרוני אשר תופיע בדיוור – כתובת המייל ממנה הנמענים יקבלו את הדיוור אל תיבת הדואר שלהם. כתובת שולח תחת הדומיין של החברה לדוגמה: [email protected].
    *רצוי להיעזר במחלקת התמיכה שלנו על מנת לעדכן כתובת זו, בכדי לא לפגוע בעבירות של המייל. לשיפור העבירות, רצוי להגדיר את רשומת ה SPF של אינווייז על שרתי הDNS עליהם מוגדר הדומיין.
  3. שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יתקבלו הדיוורים, ניתן לעדכן את שם חברה או שם של עובד בחברה. ישנה אפשרות לשנות את שם השולח פרטנית בכל קמפיין.

יצירת קמפיין אימייל - הגדרות

מכיון שחשוב מאוד לשלוח את הקמפיין לבדיקה, טרם שליחתו לרשימת התפוצה, גם ממסך זה ניתן לשלוח את הקמפיין לבדיקה.
לאחר קביעת ההגדרות, יש להקליק על כפתור "המשך".

שלב 3 – בחירת רשימות תפוצה

לאחר סיום עריכת הקמפיין ואישור העיצוב, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.  יפתח מסך "שליחת קמפיינים", בו יש לבחור את הקבוצות אליהם תרצו לשלוח את הדיוור בפועל.
בחלון הימני ניתן לסמן את התגיות אליהן שייכתם את הקבוצות (לא חובה). בחלון השמאלי יש לסמן את הקבוצות אליהן תרצו לשלוח את הקמפיין.יצירת קמפיין אימייל - בחירת קבוצות אנשי קשר

שימו לב:

  • הוספה או הסרת קבוצות נעשית על ידי הוספה או ביטול של ה-"✓" בתיבת הבחירה בחלון הקבוצות.
  • בחלק התחתון של החלון השמאלי, יופיעו הקבוצות אותן בחרתם. על מנת להסיר את קבוצה שנבחרה, יש להקליק על ה-x שמופיע לצד כל קבוצה, או להוריד את ה-"✓" בחלון "קבוצות".
  • במידה וישנם אנשי קשר אשר מופיעים ביותר מקבוצה אחת שבחרתם, מערכת inwise יודעת לסנן, כך שכל איש קשר יקבל את הקמפיין רק פעם אחת.

לאחר בחירת הקבוצות לשליחה, נקליק על "המשך" בתחתית  השמאלית של המסך.

שלב 4 – סיכום ושליחה

מסך ה"סיכום" הוא מסך התזמון ואישור שליחת הקמפיין. במסך זה מופיעים פרטי הקמפיין: שם הקמפיין, נושא, שם השולח, הקבוצות אליהן יישלח הדיוור ותצוגה מקדימה של המכתב אותה ניתן להגדיל.
ניתן להגדיר את תזמון השליחה של הקמפיין לשליחה מיידית או תזמון שליחה למועד מאוחר יותר.
במידה ותרצו לשלוח את הקמפיין ברגע זה, יש לבחור ב "שליחה מיידית".
במידה ותרצו לתזמן את שליחת הקמפיין למועד מאוחר יותר, יש לבחור ב "בחירת תאריך". לאחר סימון תיבה זו, יפתחו השדות:
בחירת תאריך – יש להקליק על אייקון לוח השנה ולבחור את תאריך השליחה.
בחירת שעה – יש לבחור את השעה בה תרצו שהקמפיין ישלח.
יצירת קמפיין אימייל - תזמון שליחה

בסיום יש להקליק על כפתור "שליחת קמפיין" בתחתית השמאלית של המסך.
תתקבל הודעת אישור על שליחת קמפיין אימייל. במידה וזהו אכן רצונכם, תוכלו להקליק על "כן", הקמפיין יכנס לתור השליחות ויישלח בהקדם האפשרי או בהתאם לתזמון שהגדרתם.

יצירת קמפיין אימייל - אישור שליחה

לאחר הקלקה על "כן" תתקבל הודעת אישור על שליחת הקמפיין.

יצירת קמפיין אימייל - אישור שליחה

שימו לב, אין צורך להישאר בתוך מערכת inwise – הקמפיין יישלח במועד הרצוי באופן אוטומטי.

לאחר השליחה תוכלו לבחור כיצד להמשיך: לצפות בנתונים סטטיסטיים, לצפות בתהליך השליחה או לצאת למסך הראשי:

יצירת קמפיין אימייל - מעקבכעת, כשסיימתם לבנות את קמפיין המייל, ניתן ומומלץ להמשיך ולחזק את הקשר עם הנמענים שלכם. אחת הדרכים היא היא שליחת הודעות SMS עם הטבה עבור אחד המוצרים או השירותים שהופיעו בקמפיין האימייל ששלחתם.
לאחר שתבחנו את ההתנהגות הנמענים שלכם, תוכלו לחלק אותם לקבוצות: אלו שפתחו את המייל, אלו שהקליקו, ואלו שכלל לא פתחו מיילים מכם ובהתאם לשלוח לכל אחת מהקבוצות הללו הודעת SMS  עם תוכן שונה מותאם עבורה. איך עושים את זה – מערכת לשליחת SMS