הטופס יכול לשמש להרשמה לניוזלטר, קבלת הטבה, רישום לאירוע או לוובינר ועוד.
הפרטים שתאספו על המבקרים שלכם, יאפשר לכם לשמור איתם על קשר אישי באמצעות אימיילים ו- SMSים. אך תחילה, חשוב לקיים את שהבטחתם בטופס ההרשמה, כך שאם המבקרים נרשמו לניוזלטר – חשוב שתעמדו בהבטחתכם ותשלחו להם ניוזלטרים. בהמשך ניתן להרחיב את התקשורת הישירה בינכם גם לשליחת תכנים נוספים ומותאמים עבורם.
באמצעות inwise באפשרותכם ליצור ולערוך טפסי הרשמה ולהטמיע אותם באתר שלכם בקלות ובמהירות.
השלבים ליצירת טופס הרשמה
-
- עיצוב טופס ההרשמה
- עיצוב דף תודה
- הגדרות הטופס ופרסומו
- צפייה בנתוני האנליטיקס
שלב 1 – עיצוב טופס ההרשמה
בדף הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "דפים וטפסים", בסרגל התפריטים הראשי (1).
בצידו השמאלי של המסך יפתח חלון "פעולות נפוצות", הקליקו על כפתור "יצירת טופס הרשמה" (2).
*ניתן גם לבחור ב"יצירת טופס הרשמה" ישירות מסרגל התפריטים הראשי.
במסך "יצירת טופס הרשמה מתבנית" יש לבחור את השפה (1) ולאחר מכן את התבנית המועדפת עליכם.
ב- inwise מגוון רחב של תבניות, באפשרותכם לבחור תבנית מעוצבת מראש או לחילופין, לבחור תבנית בסיסית ולעצב אותה בעצמכם.
לאחר בחירת התבנית הרצויה, יפתח העורך, באמצעותו ניתן לערוך ולעצב את הטקסטים, להוסיף תמונות ולעצב את הטופס באמצעות מגוון רכיבים עיצוביים.
שדות המידע הם הבסיס של טופס ההרשמה. אלו הפרטים שאתם רוצים לדעת על המבקרים באתר שלכם ומבקשים מהם למלא (שם פרטי, טלפון, אימייל ועוד). כיצד עורכים ומעדכנים את שדות המידע בטופס?, ניתן לקרוא במדריך יצירה ועריכת טופס.
שלב 1 – עיצוב טופס ההרשמה
הוספת רכיב:
בהקלקה על אייקון הפלוס (1) יפתח תפריט: הוספת רכיב. את הרכיבים ניתן להוסיף לכל טופס על ידי גרירתם למיקום הרלוונטי בתבנית:
- הוספת טקסט:
ניתן להוסיף כל טקסט שתרצו. את הטקסט ניתן לערוך בסרגל העיצוב שיופיע על ידי הקלקה על הטקסט עצמו. באפשרותכם לבחור את גופן הטקסט, גודלו, צבעו וכדומה.
*טיפ: אל תסבכו את אנשי הקשר שלכם בטקסטים מורכבים, כמו שימוש בסלנג או בציניות. השתדלו לשמור על תוכן פשוט כמו “שלח”, “להרשמה” וכדומה. - הוספת תמונה:
ניתן להוסיף תמונה ממאגר התמונות הנמצא באזור המדיה בחשבונכם או להעלות תמונה מקובץ על ידי יבוא תמונה מתיקייה במחשב שלכם, כל התמונות שאתם מעלים נשמרות באזור המדיה. - הוספת קו:
אופציה זו נועדה ליצור הפרדה ויזואלית. - הוספת רכיב מאמר:
רכיב מודולארי המאפשר עריכה של תקציר מאמר, כפתור לינק להמשך קריאה ושילוב של תמונה.
ניתן להחליף בין הצדדים של הטקסט והתמונה – לאחר גרירת הרכיב למיקום הרלונטי בתבנית, יש להקליק על איקון העפרון "עריכת רכיב" (1), להקליק על "עיצוב בלוק" (2) ולבחור בהחלף צדדים (3). ניתן גם להגדיר את היחס בין גודל הטקסט לתמונה (4).
- הוספת תפריט קישורים:
ניתן להוסיף קישורים למוצרים, שירותים או לכל מה שתבחרו. לאחר הוספת רכיב הקישורים יש להקליק עליו.
בתפריט העריכה שיפתח ניתן לעצב את תצוגת הקישורים, גודל, אלמנט ההפרדה בינהם ועוד. כדי לעדכן לאן יוביל הקישור, יש להקליק על " עריכת פריטים" (1).
בחלונית שתפתח יש להקליק על "עריכת קישור" ולעדכן לאן הקישור יוביל (כתובת URL, דוא"ל, דף נחיתה, מדיה, טלפון, וואטאספ, ניווט, יומן). מידע נוסף במדריך: הוספת קישורים - הוספת כפתור:
ניתן להוסיף כפתור עם לינק להרשמה, עדכון, רכישה וכדומה. לכפתור תפקיד חשוב מאד, שכן הוא מניע את הנמען לבצע את הפעולה לשמה יצרתם את הפופאפ.
כדי לעצב את הכפתור יש להקליק עליו, בחלונית שתפתח ניתן לשנות את הטקסט שעל גבי הכפתור, את הגופן והגודל. כדי לעדכן את כתובת הלינק אליו יוביל הכפתור , יש להקליק על איקון הקישור (2) ובחלונית שתפתח לעדכן את כתובת היעד. ניתן גם לבחור את גודל הכפתור באמצעות ריווח: אורך (3), רוחב (4) ורדיוס (8) – עד כמה הפינות יהיו מעוגלות או חדות. להוסיף מסגרת על ידי קביעת סגנון הקו (7) ועובי הקו (6). לבחור את מיקומו (9) יישור לימין, למרכז או לשמאל ואף למתוח את גבולות הכפתור לצדדים (10).
טיפ: הכפתור שמניע לפעולה צריך להראות בולט ושונה מיתר התוכן והרקע וכמובן להיראות לחיץ – על מנת שהמבקר לא יפספס את מטרתכם. - הוספת רכיב עקוב אחרינו ברשתות החברתיות:
באפשרותכם להוסיף לינקים לדף העסקי שכם ברשתות חברתיות שונות.
על מנת לערוך את האיקונים יש להקליק על איקון העפרון "עריכת רכיב" (1), ניתן לבחור עיצובים שונים לכפתורי האייקונים על ידי הקלקה על "סכימת הצבעים" (2). כדי לשנות את הלינקים של האייקונים, יש להקליק על "עריכת אייקונים" (3).
לחיצה על איקון של כל אחת מהרשתות החברתיות והחשכה שלו – תסיר אותו. לחיצה על האיקון "והדלקה" שלו – תפעיל אותו. יש להזין בשדה של כל איקון את הכתובת הרלוונטית.
- הוספת בולטים (Bulleted Lists):
רכיב מודולארי המאפשר תצוגה של רשימת נקודות מרכזיות לצד איקון. מסייע לשיפור הקריאות של התוכן.
לאחר גרירת הרכיב לתבנית, הקלקה עליו תפתח חלונית עריכה, בה ניתן:
לשנות את עיצוב הגופן , גודלו וצבעו (1).
ליישר או למרכז אותו (2), לרווח בין הנקודות (3).
לבחור האם לחלק את הרשימה לשתי עמודות או עמודה אחת (4)
לבחור את סגנון, עיצוב וצבע האיקון של הבולט (5).
לערוך את התוכן בכל אחד מהנקודות (6).
- הוספת קוד HTML:
מאפשר להוסיף קוד HTML מוכן לטופס ההרשמה. - הוספת שיתוף רשתות חברתיות:
אופציה זו מאפשרת למבקר לשתף את ההודעה שקיבל מכם באחת מהרשתות החברתיות. - הוספת וידאו:
מאפשר להוסיף קישור של סרטון מאתר YouTube או Vimeo על ידי העתקת הלינק של הסרטון.
לאחר מיקום הרכיב בתבנית, הקלקה עליו תפתח חלון עריכה, אליו יש להעתיק את כתובת ה URL של הסרטון.
ניתן להחליף את התמונה שתוצג ולעדכן את הטקסט החלופי אשר יופיע במידה והתמונה לא מוצגת.
* על גבי התמונה של הסרטון לא מופיע חץ המסמן לחיצה להשמעה, לכן מומלץ לעדכן בכותרת הסרטון משפט המעודד לחיצה על התמונה לצורך צפייה בסרטון. - הוספת גלריה:
מאפשר שילוב שתי תמונות אחת ליד השנייה באזור אחד. - הוספת טופס:
זהו הבסיס של טופס ההרשמה. בטופס המבקר משאיר את פרטיו על פי שדות המידע שתבחרו (רשימות, תאריכים, טקסט חופשי, כן/לא ועוד). מידע נוסף על עריכת שדות הטופס ניתן למצוא במדריך יצירה ועריכת טופס. - הוספת כפתור pay pal:
במידה ויש לכם חשבון מוכר ב-pay pal תוכלו להוסיף קישור באמצעות כפתור לפריט אותו תרצו למכור. - טיימר:
- ניתן להוסיף רכיב של מונה חי הסופר לאחור. הקלקה על הרכיב תפתח את חלונית העיצוב, דרכה ניתן לעדכן את תאריך היעד (1) ושעת היעד (2). תצוגת הספירה לאחור תראה בעוד כמה ימים, שעות, דקות ושניות יגיע תאריך היעד (יגמר המבצע/ מועד אחרון להרשמה וכו'). ניתן להסיר את ספירת הימים ולהציג רק שעון עצר על ידי סימון תיבת "הסר ימים" (3).
תוכלו לערוך את צבע הרקע, הגופן, סגנון תצורת השעון: מרובע, עגול (4) ולהגדיר את רוחב השעון (5).
- רכיבים שמורים:
באפשרותכם לשמור רכיבים שעיצבתם ולהשתמש בהם גם בקמפיינים הבאים שלכם. יש לעמוד על הרכיב הרלוונטי, בתפריט שיפתח יש להקליק על איקון "הוספה לרכיבים שמורים" לבחור שם לרכיב ולשמור. כדי להוסיף רכיב שמור, יש לגרור אותו למיקום הרלוונטי בקמפיין.
- הוספת אזורים בחלוקה לטורים:
ניתן לבצע שינוי של מבנה התבנית ולהתאים אותה לצרכי העיצוב, באמצעות גרירה של אזור מתאים. בכל שלב של עריכת הטופס ניתן לחלק את התבנית לשתיים או שלוש עמודות. רכיב זה מאפשר גמישות רבה בכל שלב של בנייה ועיצוב טופס ההרשמה.
עיצוב טופס ההרשמה
בהקלקה על אייקון העפרון (1) יפתח תפריט עיצוב. דרכו ניתן להשפיע על העיצוב של כל טופס ההרשמה:
1. שינוי צבע רקע חיצוני, הגדרת אטימות הצבע, בחירת תמונת רקע מאזור המדיה
2. שינוי צבע רקע פנימי, הגדרת אטימות הצבע, בחירת תמונת רקע מאזור המדיה.
3. רוחב המסמך – הגדרת רוחב תצוגת הקמפיין בדסקטופ עד 1,300 פיקסל.
4. עיצוב מסגרת – הגדרת צבע המסגרת, עובי וסגנון.
כל שלב ניתן לשמור את השינויים (1), לשמור את הטופס כתבנית לשימוש חוזר בעתיד (2), לראות גרסאות קודמות שנשמרו (3) ולצפות בתצוגה מקדימה (4).
שלב 2 – עיצוב דף התודה
לאחר מילוי הטופס, המבקר מופנה לדף התודה.
בהקלקה על הטקסט, תפתח חלונית העיצוב, דרכה ניתן לערוך ולעצב את הטקסטים.
לסיום יש להקליק על שמירה או על כפתור "המשך".
שלב 3 – הגדרת טופס ההרשמה ופרסומו
לאחר סיום עריכת דף התודה, יפתח מסך "הגדרות ופרסום".
שם טופס ההרשמה: יש לבחור שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת טפסי הרשמה (1).
הגדרות פרסום: (2) באפשרותכם לבחור בין פרסום באמצעות קוד HTML לבין פרסום באמצעות iframe.
במידה ותבחרו בפרסום באמצעות iframe, תדרשו לבחור את שם הדומיין המפרסם (3), זה יכול להיות שם הדומיין של החברה ללא הסיומות (com,co.il,net).
במידה ואין לכם דומיין, תוכלו לעדכן כל שם ובתנאי שיהיה רשום באותיות אנגלית ללא רווחים או סימנים מיוחדים (לדוגמה: Yourcompanyname).
*דומיין זה הינו אחיד ולא ניתן לשינוי עבור כל הטפסים ודפי הנחיתה שתיצרו בעתיד.
שם הטופס (4) באנגלית ללא סימנים מיוחדים, כדי להבדיל אותו מיתר הטפסים שלכם. ניתן לשנותו בכל שלב של העריכה.
הגדרות גודל טופס ההרשמה (5) – ניתן לשנות את רוחב וגובה הטופס, על מנת להתאים אותו לגודל שתרצו שיוצג באתר שלכם.
הגדרות נוספות
- שליחת אימייל למנהל החשבון על נרשם חדש – הגדרה זו מאפשרת למנהל החשבון לקבל עדכון במייל על כל טופס שעודכן. האימייל ישלח לכתובת המייל שמוגדרת כמנהל חשבון. ניתן לעדכן אותה במסך הסופי לאחר פרסום הטופס, על ידי הקלקה על "עריכת אוטומציה". מידע נוסף במדריך אוטומציות.
- הגבלת מספר הנרשמים: המערכת מאפשרת הגבלה של מספר אנשי הקשר שירשמו בטופס (כנס/אירוע).
ניתן להגדיר שלאחר החריגה מהמספר תופיע למעונינים להרשם הודעה על כך שלא נותר עוד מקום. - צרף נרשמים לקבוצת אנשי הקשר: ניתן להרחיב את רשימת התפוצה ולהגדיל את כמות הלידים, על ידי יבוא אוטומטי של כל אנשי הקשר שמילאו את הפרטים בטופס, ישירות לרשימת התפוצה של חשבונכם במערכת אינווייז, או לקבוצה חדשה בשני שלבים:
בשלב ראשון: מיפוי שדות – יש לוודא ששדה המידע באינווייז זהה לשדה המידע בעמודה בטופס, על מנת לאפשר למערכת לקשר באופן אוטומטי את המידע שמזין המבקר בטופס לשדה הנכון במערכת. כך ששמו הפרטי של המבקר יתעדכן ויופיע בשדה שם פרטי במערכת ולא בשדה אימייל בטעות. במידה והמערכת לא מזהה את השדות בצורה אוטומטית, ניתן להגדיר באופן ידני את שם השדה אליו העמודה תמופה במערכת.
*בחירה באפשרות "עדכון אנשי הקשר הקיימים (מאט את תהליך הייבוא)" יש לסמן אפשרות זו, במידה ואתם מעונינים שיעודכנו השדות האישיים של אנשי הקשר הקיימים במערכת.
לדוגמה, במידה וקיים איש קשר במערכת עם מספר טלפון ומייל, בטופס הרשמה אותו איש קשר מזין את אותו המייל אך אם מספר טלפון שונה – במידה ותסמנו אפשרות זו, מספר הטלפון של איש הקשר במערכת יתעדכן למספר שהזין בטופס ההרשמה. במידה ולא תסומן אפשרות זו, מספר הטלפון לא יעודכן.
בשלב שני: יש לבחור לאיזו קבוצה של אנשי קשר תרצו שיתווספו אנשי הקשר שמילאו את הטופס. ניתן לבחור בקבוצה מרשימת הקבוצות שקיימות בחשבונכם (1), או ליצור קבוצה חדשה (2).
בסיום הגדרות הפרסום, הקליקו על כפתור "פרסם" בתחתית השמאלית של המסך.
טופס ההרשמה פורסם בהצלחה. כעת, נותר להעתיק את קטע הקוד ולהטמיע אותו במיקום הרלוונטי באתר שלכם.
על מנת לצפות בכל טפסי ההרשמה שיצרתם בצורה מרוכזת, הקליקו על "דפים וטפסים" בסרגל התפריטים העליון. תפתח רשימה, בה יוצגו כל דפי הנחיתה, טפסי ההרשמה והפופאפים שיצרתם, כשלצדם יופיע הסטטוס שלהם (פעיל, טיוטה), תאריך יצירתם ותאריך העדכון האחרון שלהם. באפשרותכם לצפות בתצוגה מקדימה על ידי הקלקה על התמונה.
בחלונית של כל פופאפ, ישנם 4 כפתורים:
שיתוף (1) – קישור לטופס ההרשמה שיצרתם.
שכפול (2) – ניתן לשכפל את טופס ההרשמה שכבר עיצבתם לעדכן ולשנות אותו, על מנת לחסוך לכם את עיצוב הטופס מחדש מההתחלה.
השהה (3) – בעת השהיית טופס ההרשמה יופסק פרסומו והוא יעבור למצב "טיוטה".
עריכה (4) – ניתן לערוך טופס הרשמה שכבר מפורסם "נמצא באויר". חשוב לשים לב, שהעדכונים שמתבצעים בטופס ההרשמה יפורסמו רק לאחר סיום תהליך העדכון והקלקה על כפתור "עדכן" במסך "הגדרות ופרסום".
אנליטיקס (5) – צפייה בנתונים הסטטיסטיים של טופס ההרשמה. ניתן גם לצפות בפרטי הנרשמים.
שלב 4 – אנליטיקס
ניתן ומומלץ לצפות בנתוני האנליטיקה של הטפסים על מנת לדעת האם הם מוצלחים ועושים את העבודה לשמה הם נוצרו.
במסך הדפים, מופיעה רשימת הטפסים שבניתם. בשדה של כל טופס, מופיע כפתור ה"אנליטיקס" (5).
לאחר ההקלקה על ה"אנליטיקס" תגיעו למסך המפרט את נתוני הטופס. מסך זה כולל מידע רב ומחולק למספר חלקים:
כמות חשיפות: בגרף בחלקו העליון של המסך, ניתן לראות את כמות החשיפות של הטופס (הקו הירוק), ואת מספר הפעמים שהטופס מולא (הקו האפור). נתונים אלה מוצגים לפי מועד הפרסום של הטופס (לפי חודש ושנה).
פרטים: בחלק העליון השמאלי של המסך, ניתן לראות את פרטי הטופס: שם, תאריך יצירה, תאריך עדכון אחרון ואת כתובת האינטרנטית של הדף.
סטטיסטיקות: בחלק האמצעי של המסך ניתן לצפות בסטטיסטיקות הטופס:
- מספר ושם הטופס
- מספר הצפיות הכולל – סך הצפיות בטופס. במידה ואיש קשר צפה בטופס 3 פעמים, הוא נספר כ – 3 צפיות.
- מספר הצפיות הייחודיות – כל איש קשר נספר פעם אחת גם אם צפה בטופס מספר פעמים.
- מילאו טופס – סך אנשי קשר שמילאו בפועל את הטופס. במידה ואותו איש קשר מילא את הטופס 3 פעמים, הוא נספר כ – 3 פעמים.
- מילאו טופס ייחודי – כל איש קשר נספר פעם אחת גם אם מילא את הטופס מספר פעמים.
בהקלקה על השורות, תוכלו לצפות בפרטי אנשי הקשר שביצעו את הפעולות השונות הללו.
מה אפשר לעשות עכשיו?
פרסמתם את טופס ההרשמה באתר שלכם, אנשי קשר צפו בו וחלקם אף מילאו פרטים, מה ניתן לעשות כעת?
להתחיל לייצר תקשורת ומערכת יחסים אישית עם אנשי הקשר החדשים שלכם, לדוגמה, לשלוח להם מייל "ברוכים הבאים".
איך עושים את זה? מדריך יצירה ועיצוב קמפיין אימייל.