גוגל משנה את חוקי המשחק בשיווק במייל
פיצ'ר חדש של גוגל מאפשר למשתמשים להסיר את עצמם בבת אחת מכל רשימות התפוצה בהם הם נמצאים. זו בדיוק הסיבה שבגללה אי אפשר יותר לשגר ולשכוח.
ההודעה החדשה האחרונה על הפיצ'ר החדש, המאפשר הסרה אוטומטית מכל רשימות התפוצה, היא משהו שמומלץ לכל עסק או ארגון לשים לב אליו. על פניו מדובר שעבורנו, כמשתמשים, היא הגיונית ומתבקשת: כבר אין צורך ללחוץ על 'הסרה' בכל פעם שאנחנו מקבלים מייל שלא רלוונטי עבורנו או שלא זכור לנו שנרשמנו אליו. במקום אחד ירוכזו כל רשימות התפוצה בהן אנחנו נמצאים ואנחנו נוכל לבחור אחת ולתמיד את מי לעזוב ובאיזו להישאר.
אלא שאם מסתכלים על זה בתור משווקים, אנחנו מבינים שגוגל שינתה כאן את כללי המשחק. אם בעבר המיילים חולקו למספר תיבות (primary, promotions, spam) וחלק מההודעות שלנו מוצאות את דרכן אליהן ולא לתיקייה הראשית, הרי שעכשיו יש "מחסום" נוסף שצריך לעבור בדרך ללקוחות שלנו והוא ניהול רשימות התפוצה.
הצעד הזה, שמצטרף למגבלת שליחת המיילים מצד מייקרוסופט ממש לאחרונה, מצביע על כך שגם החברות עצמן כבר לא רוצות להציף את הלקוחות שלהן. להפך, הן רוצות שהמיילים שמתקבלים והתוכן שלהם יהיה רלוונטי, מדויק וכזה שאנו רוצים לקבל.
לכן, עלינו לשים לב לערך שאנחנו מעניקים ללקוחות ולחשוב על הנקודות הבאות לפני השליחה הבאה שלנו:
מה המטרה של המייל
שליחת מייל לא נעשית סתם כך. היא נועדה לעדכן, לספר על מבצע או הטבה מסוימת, לתת מידע שנחוץ למשתמש ובמילים אחרות: לתת לו ערך. כבר שנים שכל עולם השיווק עוסק בחשיבות של מתן ערך ללקוחות, טרגוט קהלים והקפדה על רלוונטיות אלא שכעת זה הופך להיות ממש תנאי סף שבלעדיו המשתמש יבחר, בקלות ובמהירות, להפסיק את האינטרקציה.
התוכן של ההודעה
המשתמשים והלקוחות רוצים תוכן שמעניין אותם, זה נדרש כדי להניע אותם לפעולה וייתן להם סיבה לפתוח את המייל. בהעדרו, קשה מאוד לייצר ערך או להניע לפעולה שלשמה נשלח המייל. ה-AI בהחלט יכול לסייע, לעזור ולכוון אבל דווקא הטאץ' האנושי, השפה הייחודית והיכולת לייצר חיבור עם הלקוחות הוא מה שיכול להכניס רגש לאינטרקציה ולעניין.
הפלטפורמה
האם מייל הוא הפלטפורמה המתאימה ביותר להעברת המסר שתרצו להעביר? אולי בכלל עדיף לשלוח וואטסאפ או SMS? במקרים הללו, אין תשובה אחת חד משמעית, ומה שנכון ללקוח אחד לא נכון בהכרח לאחר. אבל, וזה אבל חשוב, כן שווה להסתכל על כל דרכי התקשורת, לאפיין אותן ולבחון אותן לאורך זמן. מבט כזה, יחד עם הדאטה שנצבר עד כה, אפשר לקבל תשובה ברורה יותר.


