דיוור אלקטרוני הוא עדיין אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר, בטח אם משווים את העלות/תועלת מול ערוצי שיווק אחרים. זהו כלי אישי ומדיד המאפשר "דחיפת" מסרים שיווקיים בהתאם למאפייני הנמען עם אפשרות להנעה לפעולה.
ב- Salesforce, מערכת CRM המובילה היום בתחום ניהול קשרי לקוחות, יש כבר את כל המידע והנתונים על הלקוחות שלכם: נתונים אישיים, פרטי יצירת קשר, העדפות, תחומי עניין ועוד. כל הנתונים האלה יכולים מאוד לעזור לכם, אם תדעו להשתמש בהם בחוכמה בשימוש בשליחת קמפייני דיוור אלקטרוני ללידים ולאנשי קשר מתוך ה Salesforce שלכם.

אם אתם רוצים לדעת איך לשפר את הדיוורים שלכם ולהשיג תוצאות טובות יותר בקמפיינים שנשלחים דרך Salesforce, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

איך דיוור נולד?

נפתח בסקירת מסלולו של דיוור אלקטרוני אימייל שאתם יוצרים ושולחים: האימייל עובר תחילה דרך שירות מיילים (לדוגמה Gmail, Outlook או מערכת דואר ארגונית), שבודק אותו לפי הקריטריונים לזיהוי ספאם ובמידה והכל תקין – שולח אותו לתיבת הדואר הנכנס. איש הקשר מעיף מבט על האימייל, ואם שֵם השולח (מותג), שורת הנושא והעיצוב אטרקטיביים מספיק בעיניו, הוא ימשיך לקרוא ואולי יבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם.
אתם מצידכם, עוקבים אחר ביצועי האימייל כדי לבדוק האם הוא הצליח ליצור מעורבות (engegments), להניע את אנשי הקשר לביצוע הפעולה הרצויה, ובסופו של דבר לוודא שהקמפיין כולו משיג את התוצאות הרצויות.
המסקנה המתבקשת היא שאם אנחנו רוצים תוצאות טובות יותר מקמפיין המיילים שלנו, יש מקום לשיפור בכל אחד מהשלבים בתהליך: בעיצוב, בכתיבת המייל, בעבירוּת (deliverability) ובמעקב.

עיצוב האימייל

אחוז גבוה מהנמענים שלכם, יראו את הדיוור ששלחתם בטלפון הסלולרי. תצוגת האימייל עלולה להשתבש במסכים קטנים, הפתרון הוא להשתמש בטמפלטים מיוחדים עם עיצוב רספונסיבי למובייל. במילים אחרות, התצוגה של האימייל תותאם אוטומטית ותראה טוב כל מסך.
חשוב לבדוק שהאימיילים מתקבלים ומוצגים כמו שצריך בשירותי האימייל השונים (למשל Gmail, Outlook ו-Hotmail), בדפדפנים המובילים (כגון Chrome ו-Mozilla) ובמכשירים ניידים שונים (כגון iOS ו-Android).
הקפידו על שפה עיצובית אחידה ושמרו על הסגנון הייחודי למותג בעיצוב של כל הדיוורים ובפרט בבאנר העליון והתחתון.

תוכן האימייל

אם התוכן הוא המלך, שורת הנושא היא המלכה.
שורת הנושא היא החלק הקריטי ביותר באימייל – היא חייבת להיות מעניינת כדי שהנמען יפתח את האימייל. היא צריכה להיות קצרה – עד 40 תווים, ולשקף בדיוק במה עוסק האימייל, בלי הטעיות ואשליות. אם שורת הנושא לא תהיה מרשימה מספיק, כל המאמצים שהשקעתם בתוכן האימייל יירדו לטמיון.
רכיב חשוב בתוכן הדיוור הוא הפרסונליזציה – המטרה היא להתאים לכל משתמש באופן אישי את המבצעים, ההצעות, המוצרים המומלצים והמוצרים הקשורים, על סמך העדפותיו. הנתונים המתועדים ברשימות שלכם ב-Salesforce יכולים לעזור לכם ליישם זאת.
כל אימייל צריך לכלול לחצן קריאה לפעולה (CTA) מוגדר וברור.

לסיכום, לפני שליחת האימייל, וודאו שהוא מעניין, אישי ומרשים.

עבירוּת (Deliverability) – איך לצלוח בשלום את מסנני הספאם

יש כמה כללי אצבע שאתם חייבים להקפיד עליהם כדי שהודעות האימייל שלכם לא ימצאו את דרכן לתיקיית הספאם של אנשי הקשר שלכם. אם לא תעשו זאת, ספקי האינטרנט (ISP) עלולים לסמן את המיילים שלכם – ובסופו של דבר את הדומיין שלכם כספאם כך שמוניטין ה-IP שלכם ייפגע.
הדבר הראשון והכי חשוב, הוא לקבל מהנמענים את הסכמתם להצטרף לרשימת התפוצה שלכם
מותר להתחרט! אל תשכחו להוסיף לכל אימייל קישור או כפתור המאפשר לנמענים להסיר את שמם מרשימת התפוצה.
כדאי לציין באימייל את הכתובת הפיזית של העסק – נוכחות פיזית מעלה את האמינות של העסק בעיני הלקוחות.
ודאו ששם העסק או החברה וכתובת האימייל בשדה "מאת" (From) נכונים ומתאימים למותג.
מאוד חשוב להשתמש בשירות דיוור מקצועי כדי לוודא שהמיילים לא ייחסמו. ישנם מספרים פרמטרים טכניים ששירות הדיוור אמור לדאוג להם כדי להבטיח עבירות מקסימלית.

מעקב

שיעור הפתיחה ושיעור ההקלקות בכל קמפיין אימייל הם המדדים שכדאי לעקוב אחריהם. את הנתונים המתקבלים אפשר לסנכרן ולשמור ב-Salesforce. מידע זה יסייע לכם לזהות באילו סוגי קמפיינים הלקוחות שלכם מעוניינים, איזה קמפיין הכי יעיל ומהו הקמפיין הכי חלש. נתוני המדדים האלה יעזרו לכם לתכנן את הקמפיינים הבאים שלכם. תקשיבו ללקוחות שלכם, תבינו מה הם רוצים ומעדיפים ותשתמשו בממצאים לצורך פרסונליזציה של המסרים באימיילים. זו הדרך להשיג תוצאות טובות יותר.

שיווק באימייל הוא עדיין ערוץ התקשורת השיווקי המוביל, אך כדי לשפר את התוצאות, כדאי לערוך מקצה שיפורים בכל שלב של מסלול האימייל – בעיצוב, בתוכן, בעבירוּת, במעקב אחר המעורבות של הנמענים ובהפקת התובנות לצורך תכנון הקמפיינים הבאים.