אוטומציה שיווקית – לשבת רגל על רגל ולהצליח

בעולם מוצף התוכן בו אנחנו נמצאים, שיווק מוצלח הופך לעניין טריקי. כדי לצלוח את כמות התוכן האדירה ולהצליח להגיע אל הלקוחות של העסק שלכם באופן אופטימלי ובמאמץ מינימלי, נכנס הפתרון החכם הבא: אוטומציה שיווקית.

מה זה אוטומציה שיווקית?

מכירים את זה שאתם נרשמים לשירות מסוים ומקבלים מייל ׳ברוכים הבאים׳? ושבוע לאחר שפתחתם את המייל אתם מקבלים הודעה נוספת שמציעה לכם הטבה ייחודית? ויומיים לאחר מכן סמס שמזכיר על ההטבה? אוטומציה שיווקית היא מאחורי-הקלעים של זה.

אוטומציה שיווקית מאפשרת לכם להגדיר פעולות שיתרחשו אוטומטית כתגובה לתרחישים שונים. התהליך האוטומטי מתחיל עם טריגר, שהוא למעשה פעולה של איש הקשר (הקליק על לינק או פתיחת מייל, למשל), המוביל לרצף פעולות שהוגדרו מראש. האוטומציה מאפשרת הגדרה מראש של יעד אליו תרצו שיגיעו אנשי הקשר שלכם, תוך יצירת מסלולים מבוססי פעולות שיובילו אותם הישר אליו.

יתרונות האוטומציה השיווקית

חסכון בזמן: מתנצלים מראש על קלישאת "Time is money״, אבל היא מדויקת כשמדובר בעסק שלכם. שימוש בתהליך אוטומציה יחסוך לצוותי השיווק ושירות הלקוחות שלכם זמן רב של עיסוק בפעולות ידניות החוזרות על עצמן (כמו איסוף דאטה שליחת תזכורות, ניהול לידים), כיוון שהיא פשוט מבצעת אותן במקומם.

התאמה אישית: פרסונליזציה היא באז-וורד רצינית בשנים האחרונות, ובצדק – בתוך אוקיינוס התוכן שמציף אותנו, כל מה שאנו זקוקים לו הוא יחס אישי בדמות תוכן המותאם במיוחד עבורנו. אוטומציה מתבססת על התנהגות אנשי הקשר שלכם ופעולותיהם, ומאפשרת את שליחת רצף המסרים הנכון עבור כל אחד מהם בהתאם לפעולה שביצע.
למשל – שימוש במידע כמו תאריך הלידה, יאפשר לכם לשלוח לאנשי הקשר שלכם ביום הולדתם מייל עם קוד הנחה שנוצר במיוחד עבורם. הלקוחות לא פתחו את המייל? המערכת תזהה זאת כטריגר לשליחה נוספת של הודעה שמזכירה להם על קוד ההנחה.

פילוח קהלי משתמשים: אם בעבר הגישה הייתה להתבונן בקהל היעד של עסקים כמקשה אחת, היום כבר ברור שפילוח קהלים (או סגמנטציה, אם תרצו) היא הדרך הנכונה לפעולה. באמצעות אוטומציה שיווקית ניתן לשלוח מסרים שונים לקהלים המפולחים על סמך הגדרות שונות, כמו גיל, מגדר, אזור מגורים ותחומי עניין, שיהפכו את כל מערך השיווק שלכם לחכם, יעיל ומותאם באופן מדויק עבור כל פלח משתמשים.

תזמון אוטומטי: טיימינג הוא הכל בחיים, וכאשר ניתן להגדיר מראש במערכת את זמני השליחה של מסרים מסויימים, מדובר ביתרון של ממש. דמיינו את התרחיש הבא: איש קשר חדש הצטרף אל מועדון הלקוחות שלכם. בעזרת האוטומציה, תוכלו להגדיר רצף תכנים שיישלח אליו במועדים מוגדרים מראש שישמרו אותו אקטיבי ומתעניין. מבצעים, הנחות, טקסט אינפורמטיבי, כולם יתאימו כאן, ובתזמון אוטומטי שלהם, הם יסייעו לכם להפיק את המיטב מהמסלול השיווקי שיעבור המשתמש.

5 שלבים לבניית תכנית שיווקית מבוססת אוטומציה

הגדירו מטרה: שיווק מוצלח תמיד יהיה מבוסס על מטרת-על, בין אם הרחבת מעגל הלקוחות, הגדלת מכירות של מוצר מסוים או פריצה בשוק חדש – הגדירו את מטרתכם מראש ותנו לה להוביל אתכם.

פלחו קהלים: כל קהל הוא ייחודי, ופילוח נכון שלו לקבוצות, תוך שליחת סדרת תכנים רלוונטית עבור כל קבוצה, תהפוך את השיווק שלכם ליעיל וחסכוני יותר. זקוקים לדוגמה? אם העסק שלכם פועל בכל רחבי הארץ, שליחת סדרת מסרים המבוססת לפי אזורי מגורים תאפשר לכם ליצור ביעילות תוכן רלוונטי עבור תושבי כל אזור.

צרו יחס אישי: פריטי מידע שיש לכם אודות הלקוחות שלכם, כמו שמות, תאריכי לידה ומקום מגורים, הופכים לקרקע פוריה ליצירת יחס אישי וקירבה. תחשבו כמה נחמד לקבל מייל שפונה אליכם בשמכם ולא עם כותרת גנרית שברור שנכתבה עבור כל המשתמשים. בשימוש באלמנטים של יחס אישי תעצימו את הסיכויים להקלקה, הנעה לפעולה ותחושה חיובית כלפי העסק שלכם.

הכינו תכנים מראש: תוכן מהודק ומדויק הוא קריטי עבור הצלחת קמפיין, והכנתו מראש (ולא בסטרס של הדקה ה-90) מגדילה את הסיכויים שהוא באמת יהיה כזה. הכינו מראש את התכנים עבור האימיילים והודעות ה-SMS של הקמפיינים שלכם לטובת תכנים איכותיים.

נתחו נתונים: אחרי שצלחתם את כלל השלבים, זה הזמן להביט בדאטה. נתחו את נתוני הקמפיין כדי לראות מה עבד יותר ומה פחות כדי להתייעל לקראת הקמפיין הבא.

צריכים רעיונות לשימוש באוטומציות?

אירועים מיוחדים: ימי הולדת, ימי נישואין, תאריך הצטרפות למועדון – השתמשו בדאטה שמסרו לכם אנשי הקשר שלכם כדי לגרום להם להרגיש מיוחדים בתאריכים שרלוונטיים עבורם. אם העסק שלכם הוא חנות, תוכלו לשלוח במייל קוד הנחה ייעודי לחוגגים יום הולדת בתחילת החודש, ובמקרה בו לא מימשו את קוד ההנחה, לתזכר אותם לאחר מספר ימים עם SMS ייחודי לניצול ההטבה
חוות דעת: אחרי רכישה או שירות, שלחו ללקוחות סקר או חוות דעת, כדי לשמור על קשר רציף ולהעניק להם אפשרות לפידבק. לקוחה דירגה את העסק שלכם גבוה? תודו לה במייל אישי עם הטבה ייחודית. קיבלתם פידבק שלילי? שלחו למדרג הודעת SMS שאתם מצטערים לשמוע על כך, עם בקשה להצעות לשיפור החוויה.
עגלה נטושה: הלקוחות לא השלימו את הרכישה? תוכלו להזכיר להם בדמות מייל אישי לאחר זמן מה על הפריטים, או אפילו להוסיף הנחה שתעודד אותם לשוב ולרכוש.
סדרת מסרים: רצף הודעות שתוכלו לשלוח ללקוחותיכם לאחר פעולה מסוימת, כדי לשמור איתם על קשר רציף ואקטיבי. למשל, הצטרף אל מועדון החברים שלכם משתמש חדש – פתחו עם מייל שמברך על ההצטרפות ומציע קוד הנחה בקניה ראשונית, המשיכו בהודעת SMS לאחר שלושה ימים שמזכירה על הנחת ההצטרפות, ולאחר שבועיים, שלחו מייל עם מידע כיפי ומעניין אודות המוצרים והעסק שלכם.

עכשיו, כשאתם אוחזים (וירטואלית) בידע ובכלים – זה הזמן לצאת לדרך ולהעביר את העסק שלכם לאוטומט.