שנת 2020 מאחורינו, אבל השינויים הדרמטיים שקרו בשנה זו יכולים להיות דרמטיים יותר במעבר השנים מהספרה אפס לאחד.
אחד השינויים הקריטיים עבור עסקים הוא הצורך להיות דיגיטליים כדי להישאר במשחק. אם לפני משבר הקורונה העולמי, עסק שבחר לספק כלים ופתרונות דיגיטליים (ללקוחות ו/או לעובדים) נהנה מרשימה נאה של יתרונות, כעת שהחוקים השתנו – מעבר העסק לדיגיטל הפך מרעיון טוב לחיוני.
לתהליך של מעבר העסק לדיגיטל קוראים טרנספורמציה דיגיטלית.
אחרי שתקראו את השורות הבאות, תדעו בדיוק מה טרנספורמציה דיגיטלית כוללת, איפה היא מתחילה ואיפה היא לא נגמרת, ומהם היתרונות המשמעותיים של עסק דיגיטלי.

מעבר לדיגיטל לא נגמר באתר אינטרנט או בדף פייסבוק

טרנספורמציה דיגיטלית לא מתמצה בנוכחות ברשת (שכוללת אתר אינטרנט, רשתות חברתיות ואלמנטים דיגיטליים נוספים שיכול להיות שקיימים בעסק שלכם). המונח מדבר על פיתוח פתרונות ושירותים דיגיטליים חדשניים ללקוחות ולעובדים שלכם. נתחיל מהלקוחות.

חוויית לקוח משופרת ומשודרגת

אחד היתרונות המשמעותיים של טרנספורמציה דיגיטלית הוא שיפור חוויית הלקוח. זה אומר שהלקוחות של העסק שלכם ייהנו מחוויה יעילה, ברורה ונעימה בכל פעם שהם יתקשרו עם העסק, יצרכו את השירותים או יקנו את המוצרים שהוא מציע. כמה דוגמאות ויתרונות כדי שנוכל להבין מה זה אומר בפועל? בבקשה:
הלקוחות יכולים לבחור את הדרך בה נוח להם לבצע פעולות ולתקשר עם העסק, בין אם זה וואטסאפ, הודעות סמס, מייל, או טלפון. כל התקשורת מתועדת, לתהליך יעיל ומוסדר.
כל מי שרוצה, מקבל עדכונים ישירים על מה שחדש – בניוזלטר למייל ו/או בהודעת סמס לנייד.
כשיש צורך בשליחת קבצים אישיים (חשבוניות, פוליסות וכדומה), הלקוחות יכולים לקבל אותם ישר למייל. הכי פשוט ונוח.
ניוזלטרים נשלחים ללקוחות בזמנים שונים, בהתאם ליום ולשעה בה כל אחד נוהג לפתוח ולקרוא אותם. אפשר גם לחסום את האפשרות לשלוח ניוזלטרים בזמנים רגישים כמו שבתות וחגים.

סביבת עבודה יעילה, חדשנית ש"מתקתקת"

העובדים חשובים לעסק לא פחות מהלקוחות. לכן, טרנספורמציה דיגיטלית מאפשרת לעובדים חוויית לקוח טובה לא פחות מזו של הלקוחות, עם יתרונות חשובים במיוחד כמו:
הנגשת מידע לעובדים באופן דיגיטלי, תקשורת פנים ארגונית השומרת על העובדים מעודכנים ו"בעניינים", אפשרות רישום לאירועים ופעילויות באמצעות טפסים ועוד.
שיפור העבודה היומיומית בעזרת מערכות ידידותיות וקלות לשימוש שמייעלות את העבודה ומפנות זמן יקר.
יצירת סביבת עבודה חכמה, מהירה וחדשנית על ידי שימוש בכלים ופתרונות דיגיטליים שפותרים "צווארי בקבוק" ו"פקקי תנועה" בעבודה ומאפשרים עבודה עצמאית ללא צורך בהמתנה למענה ושירות של אנשי IT, מעצבים גרפיים וכו'.

להתייעל בלי להתפזר תוך כדי

כלים דיגיטליים יכולים להשיג התייעלות משמעותית בפעילות העסקית. השוק מציע כמות אדירה של כלים ופתרונות לצרכים השונים. אחד הדברים החשובים לזכור הוא לעבוד עם מערכות שמרכזות בתוכן כמה שיותר פתרונות וכלים במערכת אחת. אלו נקראות מערכות אינטגרטיביות. כך אתם מאפשרים התייעלות ומונעים התפזרות, בלבול וחוסר התאמה שיכולים לנבוע מעבודה עם כמה מערכות שונות, שכל אחת עושה משהו אחר.

אוטומציה: פתרונות שעובדים בשבילכם

אחת הדוגמאות המובילות לחוויית לקוח משופרת וייעול תהליכים היא אוטומציה. כאשר העסק שלכם דיגיטלי בעזרת מערכת אינטגרטיבית, נפתח בפני העסק עולם שלם של אוטומציה – הפיכת תהליכים לאוטומטיים. כך, לדוגמה, אפשר ליצור בקלות מסעות לקוח שמגיבים אוטומטית לפעולות של לקוחות. מסעות לקוח הם דרך יעילה וחדשנית להניע לפעולה, להגדיל מעורבות, לייצר מכירות, שיח חיובי והתלהבות של לקוחות.

אז לתחילת השנה ולסיכום המאמר, אם העסק שלכם עדיין לא משתמש במערכות אינטגרטיביות לכלים דיגיטליים שמאפשרות לשפר את חוויית הלקוח והעובדים, לייעל את העבודה והתקשורת הפנים ארגונית, לייצר תהליכי אוטומציה בתחומי המכירות והשיווק, הרימו את הכפפה והבטיחו שהעסק יתאים עצמו לדרישות של שנת 2021.