טיפים לדיוור אלקטרוני שלקוחות באמת קוראים

אנחנו לא יודעים מה מתרחש בתיבת המייל שלכם, אך נרשה לעצמנו להמר שהיא עמוסה במיילים שרוצים למכור, לשווק ולספר לכם על מוצרים ושירותים. אלו הם דיוורים אלקטרוניים – אחת הדרכים השיווקיות והאפקטיביות ביותר לתקשר עם הלקוחות שלכם, וליתר דיוק, עם 72% מהם, שמעדיפים לקבל תוכן שיווקי באמצעות מיילים.

הדיוור האלקטרוני מתבסס על שליחת מיילים אל רשימת אנשי הקשר, שאישרו קבלת תכנים מכם – ניוזלטרים, מיילים פרסומיים ועדכונים שונים, הכל נכנס תחת הכותרת הזו. דיוור מוצלח הוא כזה שמצליח להעביר מסר מדויק, אישי, נטול תיווך וכולל אינפורמציה רלוונטית עבור אנשי הקשר, אלו הופכים אותו לכלי שיווקי אפקטיבי וממיר במיוחד.

דיוורים בפניה אישית

אז איך בתוך העומס הזה בכל זאת תגרמו לדיוור האלקטרוני שלכם לבלוט?
ריכזנו טיפים שיסייעו לכם להבליט את המיילים השיווקיים ולגרום לאנשי הקשר שלכם באמת לקרוא אותם.

תוכן בעל ערך

לשפה ולתוכן בדיוור חשיבות רבה. המלצתנו היא להימנע מטקסטים ארוכים ומתישים, ולהתמקד בטקסט המציב בפרונט את הפרטים החשובים והמענינים. ספקו ערך אמיתי – כך יגדל הסיכוי שאנשי הקשר שלכם ירצו להישאר ברשימת התפוצה, יקראו את המסרים שאתם שולחים להם ויהפכו ללקוחות נאמנים לאורך זמן.

רשימת אנשי קשר מאושרת לדיוור

דיוור אלקטרוני מתבסס על מאגר אנשי קשר ופרטיהם. לכן, הצעד הראשון בהוא לוודא שפרטי אנשי הקשר שלכם מעודכנים – החל מפרטים בסיסיים כמו שם פרטי וכתובת אימייל, דרך מספר טלפון, אזור מגורים ועד תחומי עניין ותחביבים.

בנוסף, חשוב לוודא שכל הנוכחים ברשימה נמצאים בה בהסכמה. רשימת תפוצה המבוססת על אנשי קשר שנאספו באופן עקיף, כמו תוכנות לאיסוף כתובות מייל או רכישתן מגורמים שונים, יפגעו בקמפיינים ובעסק שלכם.

מסר אישי ופרסונלי

פרסונליזציה היא כלי מרכזי כשמדובר בדיוור אלקטרוני, ודרך מעולה להשתמש בה היא באמצעות הכותרת הפותחת את המייל. הקפידו ליצור פניה אישית בנושא המייל, הכוללת את שם איש הקשר אליו אתם פונים, רצוי לצד מסר מדויק במיוחד – אלו ילכדו את תשומת הלב ויעלו את הסבירות שהמייל שלכם יפתח.
"הי שני, בביקור הבא שלך, יש לך אפשרות לעשות שינוי!

תכנון מראש של מינון וטיימינג

כמות הודעות ותזמונן יכולים לחרוץ את גורלו של קמפיין האימייל ואת בחירת המשתמשים האם להישאר או להסיר עצמם מרשימת התפוצה. כדי להימנע מדיוור ספאמי של הודעות מרובות בפרק זמן קצר, או דיוור מצומצם ונטול המשכיות, חשוב ליצור בתחילת כל קמפיין תכנית ברורה, בה תגדירו מראש את כמויות פריטי הדיוור שתשלחו, לצד פערי הזמנים הנכונים בין מייל למייל – כך תשמרו על מסגרת קמפיין מקצועית, נכונה ואפקטיבית הרבה יותר.

אפשרות להסרה – Unsubscribe

מי מאיתנו לא קיבל מייל פרסומי ממקור לא ברור וחיפש אחר כפתור ההסרה (Unsubscribe)? במקרה ולא נתקלתם בו, דעו שמלבד שזו סיטואציה מרגיזה למדיי, היא גם אינה חוקית. השתמשו בקביעות בדיוור שלכם כפתור המאפשר הסרה מרשימת התפוצה שלכם, מקמו אותו בתחתית המייל, והוסיפו לו הודעה המנסחת בבירור כי המשתמש הוסרו מן הרשימה.

שימוש במערכת דיוור מקצועית

שליחת מיילים דרך מערכת דיוור מקצועית תחסוך לכם שלל צרות; החל מעומס על שרתי דואר, דרך בעיות אבטחה, עד זיהוי כתובת השולח כספאם או חסימתה. המערכת דואגת לכך שהמיילים שלכם יגיעו אל תיבת הדואר הנכנס של אנשי הקשר שלכם, מאפשרת בקרה אחר ההודעות ששלחתם, מפלחת קהלים, עוקבת אחר התנהגות משתמשים, ומפיקה דו״חות מבוססי דאטה לאחר כל דיוור. בגדול- היא הופכת את חייכם לקלים הרבה יותר כשמדובר במהלכים השיווקיים שלכם, ובפרט, אלו המבוססים על דיוור אלקטרוני.

 

לסיכום, דיוור אלקטרוני הוא בסיס מצוין ליצור מערכת יחסים ישירה ונאמנה עם הלקוחות שלכם. כדי להשיג את המירב מתשתית זו של מסרים שנשלחים באימייל, יישמו את הטיפים והתמידו עמם, במהרה תבחינו בתוצאות בשטח.