הראש בעננים – איך עסקים מכפילים ומשלשים את עצמם ב-2019?

עסקים בישראל תמיד היו נקודה רגישה. הרי, מעל 800 נסגרים כל שבוע, אתם קולטים את המספר העצום? נתון מטורף שאי אפשר להתעלם ממנו. אם תשאלו את היועצים העסקיים, המאמנים, המנטורים, כולם יגידו לכם התנהלות, בירוקרטיה, ממשלה, וכמובן אחת הסיבות המרכזיות: שיווק. אין מה לעשות, עסקים ללא שיווק יעיל ימצאו את עצמם מהר מאוד מחוץ למשחק.

השמיים הם לא הגבול

בתוך הר המספרים האלו נמצאים עסקים קטנים ובינוניים שהכפילו ואפילו שילשו את המספרים שלהם ביחס לשנה שעברה. לדוגמה: חנות למזרנים בצפון הארץ שגדלה ב-280 אחוז מהשנה הקודמת! (ולא, אנשים לא החליטו לישון פתאום על שני מזרנים) או לדוגמה סטארטאפ טכנולוגי בדרום שהכפיל את הכנסותיו. אלו רק דוגמאות קטנות מתוך תופעה משמעותית וחיובית שהולכת ומתעצמת. יצאנו לבדוק.

"האמת, שהיה די רדום אצלי עד שהחלטתי להפתח אל העולם כמו שאומרים" סיפר לנו אהרון שעוסק באימון וייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים באיזור ירושלים. המכירות שלו צמחו ב-185 אחוז בעקבות שילוב פתרונות "שיווק בענן", שיווק שיצר חיבור ישיר עם הלקוחות והצמיח את המכירות במהירות. "אלו לא רק המכירות, זאת גם ההתעניינות, הלידים, הטלפונים, העסק פתאום חי ונושם" הוא סיפר בהתלהבות.

בסופו של דבר שיווק בענן הוא שיווק ישיר ביניכם לבין הלקוח. בעלי עסקים משקיעים המון כספים ביצירת תנועה נכנסת אך לצערנו אחוזי ההמרה נמוכים. האופציה היחידה שנותרה לנו לפני השיווק בענן הייתה להשקיע שנית כסף בקמפיין ממומן בפייסבוק או בקידום האתר בגוגל. העניין הוא שגם אם אתם מקבלים יותר לידים, מעגל הלקוחות לא צומח בהתאמה. הלידים אינם הופכים למכירה ! בדיוק את הבעיה הזאת בא לפתור שיווק ישיר בענן היוצר קשר ביניכם לבין הלקוח ומאפשר לכם לוותר על שלבי הביניים היקרים.

איך זה עובד?

שיווק בענן מתחיל באיסוף שוטף של נרשמים ולידים כדי להגדיל את הנכס החשוב ביותר בשיווק דיגיטלי – מאגר אנשי הקשר שלכם. איך אוספים? בדרכים דיגיטליות – טפסי הרשמה, פופאפים, דפי נחיתה, קמפיינים ברשתות החברתיות ובגוגל וכדומה, בדרכים מסורתיות או באמצעות שליחת הודעת SMS (מסרון) למספר טלפון וירטואלי.

המאגר שגדל מרגע לרגע יאפשר לכם לנהל תקשורת ישירה מול הלקוחות הפוטנציאליים, להיות זמינים עבורם כשצריך ולעדכן אותם בחידושים השוטפים של בית העסק.

אז הבנתם שלכם יותר משתלם לעבוד בצורה ישירה מול הלקוחות שלכם. אבל מה האינטרס שלהם להסכים לשמוע מכם? מילה אחת – ערך. אם תתנו להם את הסיבה למה כדאי להם לשמוע מכם ישירות (להשאיר מייל/מספר טלפון) – וידעו שהתקשורת שלכם מולם תועיל להם באופן שוטף (מבצעים בלעדיים או עדכונים מעניינים) הם יעשו זאת בשמחה.
אפשרי ואף מומלץ להוסיף הטבה קטנה כגון קופון או מתנה לנרשמים. זה ישתלם לכם.

אחרי שהמאגר שלכם גדל – איך מתקשרים עם הלקוחות? במגוון דרכים – דיוור ניוזלטר, קמפיינים במייל, הודעות SMS, דפי נחיתה, הכל בהתאם לבית העסק שלכם.

שירית, מנהלת שיווק בחברה המפתחת פתרון בענן לאבטחת מידע מספרת שלפני השימוש בפתרון השיווק בענן, היו רגילים לסדרי גודל של כ 300 כניסות ביום לאתר וההיענות היתה מאוד מאכזבת: "הייתי מצליחה להשיג תנועה נכנסת, והייתי גם משלמת על זה, לצערי התנועה לא הפכה ללידים וכמובן לא לרכישות".
כיום, יש לנו את אותה תנועה ואנחנו משיגים בין 8 ל 12 נרשמים שמתחילים באופן אוטומטי לקבל סדרה קצרה של מסרים, ומתוכם כ 2-3 לידים רלבנטיים ביום. כשאני מוציאה קמפיין מייל פעם בשלושה חודשים, אני מרגישה BOOST רציני שמביא כמות יפה של מכירות.

קשר ישיר ביניכם לבין הלקוח הוא שם המשחק וזאת הדרך היעילה ביותר כיום בשביל להגדיל את מעגל הלקוחות וההכנסה. לידים לא אפקטיביים ותשלום לגוגל או לפייסבוק מפנים את מקומם לשיווק חכם בענן עבור בעלי עסקים וחנויות אינטרנטיות. מעוניינים להגיע ללקוחות פוטנציאלים למכירה שיהפכו במהרה ללקוחות אקטואליים? מעוניינים להגיע אל לקוחות פעילים שיישארו אתכם לאורך השנים? שיווק בענן הוא הדרך המהירה ביותר לעשות זאת בהצלחה.

עוברים לשיווק קל ומניב תוצאות

נמאס לכם לשלם שוב ושוב עבור שיווק ולא לקבל תמורה? המטרה של מערך השיווק בענן היא להוזיל עלויות ולייעל באופן משמעותי את התהליך על ידי תקשורת ישירה מול הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלכם. ההזדמנות העסקית הגדולה ביותר של עסקים היא מערך הלקוחות הקבועים והיציבים. 

וכן – זה מתאים לכל עסק. כי בסופו של דבר כולנו רוצים להרוויח יותר ולעבוד פחות.

אם אתם מעוניינים לדעת עוד על השיטה ועל הדרכים השונות והמגוונות של שיווק בענן – מוזמנים להקליק כאן או למלא את הפופאפ להרשמה לקורס הדיגיטלי והבלעדי שלנו.