טרנדים בתקשורת פנים ארגונית

העשור האחרון שינה דרמטית את האופן בו אנשים עובדים ומתקשרים בסביבת העבודה. שינוי זה הואץ ועבר שינויים מהירים ומשמעותיים בשנת 2020, כאשר מגפה עולמית הכתה בין השאר את עולם העבודה. לפני 2020 ועוד יותר אחריה, הסתגלות לשינויים אלו ולאבולוציה שעוברים ארגונים והעובדים שמרכיבים אותם היא חשובה ומשמעותית לא פחות מהסתגלות לשינויים ולאבולוציה שעוברים שווקים וצרכני הקצה.
במאמר הבא אנחנו שמים את הפוקוס על הטרנדים העדכניים ביותר בתקשורת פנים ארגונית ועל הדרכים הקלות והמהירות ביותר להסתגל ולהתאים עצמכם לטרנדים אלו. עוד נדבר על איך למקסם מרכיבים חיוניים בימינו כמו ערכי החברה, התרבות הארגונית, החיבור הרגשי של העובדים לארגון ורמת המעורבות שלהם בפעילות.

עבודה מרחוק

אם שנת 2020 היתה שנה קיצונית וייחודית מבחינת ההשפעה שלה על עולם העבודה והתעסוקה, אז אחד הטרנדים המשמעותיים שהיא האיצה וקידמה באופן דרמטי הוא עבודה מרחוק. ארגונים רבים עברו למודל מלא של עבודה מרחוק, בעוד שאחרים הסתפקו במודל משולב של עבודה מהמשרד ומרחוק. כך או כך, נראה שעבודה מרחוק עדיין נוכחת במידה רבה בשנת 2022 והתחזיות מצביעות על כך שהיא כאן להישאר הרבה אחרי ששוק העבודה יתנרמל ויחזור לכשהיה.
למודל של עבודה מרחוק יתרונות רבים. יחד עם זאת, הוא גם מצריך שינויים בתקשורת הפנים ארגונית על מנת להשאיר את העובדים בארגון מפוקסים, פרודוקטיביים, מעודכנים ומחוברים לפעילות ולארגון.

עולם בשינוי מתמיד

העידן בו אנחנו חיים הוא עידן טכנולוגי. ככזה, הוא דינאמי ביותר מטבעו. הדברים הקבועים בחיים אלו שלנו בעידן הטכנולוגי הם חדשנות, שינויים ותזוזות מהירות. עולם העבודה אינו שונה בכך ומשפיע על עובדים, מעסיקים ומועמדים לעבודה – כולם נאלצים להתאים עצמם ולהגיב ללא הפסקה לזרם המידע המתמיד ולכוחות השינוי שפועלים ללא הפסקה על עולם העבודה.

שקיפות ובהירות

העובדים של ימינו מעוניינים ומבקשים מקומות עבודה שפועלים בצורה שקופה, אמינה וברורה. מדובר בכוח עבודה שרוצה וזקוק לתחושת הביטחון וההקלה שמתקבלת כאשר המידע והנתונים המוצגים הם מהימנים וברורים. צורך ורצון זה הולך יד ביד עם הצורך והרצון של עובדים כיום למקד את תשומת הלב והכישורים שלהם לכיוון עתיד מקצועי מוצלח ופורה כמה שיותר. העובדים של עידן זה לא מסתפקים בתחושה (כוזבת או לא) של ביטחון שהכל יהיה בסדר. הם מעוניינים ומבקשים להיות חלק מארגון שנוקט בגישה של טיפול בבעיות שעולות ממקום של לקיחת אחריות.

 עובדים מעודכנים > מעורבים > בעלי מוטיבציה

אחד הטרנדים שאפשר לראות שוב ושוב בעולם העבודה כיום הוא ארגונים שדואגים לשמור את העובדים שלהם מעודכנים בפעילות ובמידע שוטף של הארגון. עובדים שמרגישים מעודכנים ומיודעים על מה שקורה בארגון אליו הם משתייכים פעמים רבות מרגישים חיבור לערכי הארגון, מרגישים משמעותיים להשגת המטרות של הארגון וכל אלו מובילים למעורבות גבוהה ביותר בפעילות הארגון ולמוטיבציה גבוהה כעובדים.

נקודות הממשק עם העובדים

רווחה (well being) היא חלק אינטגרלי מהצרכים של עובדים כיום ומרכיב שעל ארגונים למלא באופן מספק. רווחה באה לידי ביטוי במגוון צורות ואופנים, כולל תרבות הפנאי וכן אירועים ופעילויות שמתקיימים אחרי שעות העבודה ולרוב מנוהלים על ידי מחלקת כוח אדם או הרווחה של הארגון. היבט נוסף של רווחה הוא תמיכה נפשית בנקודות ותקופות של קושי בין אם בחיים הפרטיים של העובד או ברמת המאקרו כמו שראינו היטב עם פרוץ מגפת הקורונה.

איך למקסם את התקשורת הפנים ארגונית?

מה עושים עם כל המידע שהצגנו בפניכם? ובכן, אחד הדברים המשמעותיים שאפשר לעשות על מנת לספק את הטרנדים והצרכים שפירטנו כאן הם להיעזר במערכות שמסוגלות לספק היבטים אלו של תקשורת פנים ארגונית. באופן אידיאלי, אתם רוצים מערכת אחת שמסוגלת לספק כמה שיותר מהמרכיבים הבאים:

  • ידידותית למשתמש – כדי שהכל ילך בקלות ובמהירות, בלי להשקיע שעות עבודה ובלי התסכול הכרוך בעבודה עם מערכת שמקשה עליכם בשלבים שונים של התהליך.
  • נגישה ומובנת לכל עובדי הארגון – מהעובד הטכנולוגי ביותר לעובד הכי פחות טכנולוגי (כי לא כולם מתכנתים ולא לכולם יש את הטלפון המתקדם ביותר).
  • זמינה מכל מקום ובכל זמן – בין אם זה עובד שיושב במשרד, בישיבה, בשטח או בחופשה במלדיביים.
    מאפשרת תקשורת ישירה ודו כיוונית – כך שתוכלו לשלוח הודעות אישיות כשצריך, לשלוח הודעות לאנשי קשר מסוימים, ולאפשר לשלוח לכם הודעות חזרה.
  • פוטרת מהצורך באנשי תמיכה, IT, מעצבים ועוד – כך שהעבודה לא נעצרת ולא מחכה לאנשי תמיכה ומומחיות למיניהם.
    רב-ערוצית – כך שאתם יכולים להשתמש בפלטפורמות שונות לשליחת הודעות – מ-סמסים דרך מיילים, צ'ט, וידאו ועוד.

לכל ארגון ומיזם שפה, קול וצבע משלו. הבנה של אלמנטים אלו מבוססת על הבנה של התרבות הארגונית, ערכי הארגון, התמהיל האנושי ועוד. על מנת לספק תקשורת פנים ארגונית טובה שעומדת בטרנדים האחרונים בעולם העבודה, ישנה חשיבות עליונה לשימוש בכלים ומערכות שמאפשרים להעביר את ההודעות הנכונות באופן הנכון, בזמן הנכון ובפורמט הנכון.