ב- אנליטיקס תגיות: ניתוח קמפייןסטטיסטיקה

בזכות האנליטיקס של inwise, באפשרותכם לנתח תוצאות של קמפיינים שנשלחו ולבדוק האם ועד כמה הם הצליחו, לדוגמה כמות פתיחות והקלקות בוצעו בכל קמפיין, התפלגות ההקלקות בין הקישורים, מידע על אנשי הקשר שביצעו פעולות בקמפיין ועוד.

השלבים לניתוח תוצאות קמפיין:

שלב 1 – צפייה בנתוני קמפיינים שנשלחו

שלב 2 – משפך הביצועים

שלב 3 – מפת הקלקות

שלב 4 – פרטי קמפיין


שלב 1 – צפייה בנתוני קמפיינים שנשלחו

הכניסה לאזור האנליטיקס מתבצעת על ידי הקלקה על לשונית ה"אנליטיקס" בתפריט העליון:

כדי לצפות בכל הנתונים אודות כל הקמפיינים  שנשלחו, נקליק בתוך אזור האנליטיקה תחת קיצורי דרך על 'קמפיינים שנשלחו'.

כעת יפתח בפניכם מסך 'קמפיינים שנשלחו':

במסך זה ניתן לצפות במבט על, על כל נתוני הסטטיסטיקה של הקמפיינים שנשלח. כמו כן ניתן  לחפש קמפיין ספציפי על ידי הזנת פרטי הקמפיין באופן ידני.

לנוחותכם הסבר אודות הטבלה:

  • ערוץ: סוג הקמפיין (SMS /Email)
  • מס' מכתב: מספר שניתן לכל מכתב על ידי המערכת, והוא ייחודי לכל קמפיין
  • שם המכתב: שם הקמפיין, כפי שהגדרתם בעת יצירתו
  • נושא המכתב: נושא הקמפיין, כפי שהגדרתם בעת יצירתו.
  • תאריך יצירה: התאריך בו נוצר לראשונה הקמפיין (אך לאו דווקא נשלח)
  • תאריך שליחה אחרון: תאריך שליחת הקמפיין. אם הקמפיין נשלח מספר פעמים במועדים שונים, התאריך המוצג, הוא תאריך השליחה האחרון.
  • נשלחו: מספר אנשי הקשר אליהם נשלח הקמפיין
  • פתחו: מספר הפתיחות של הקמפיין נתון המציג את סה"כ מספר הפעמים בהם נפתח הקמפיין ששלחתם, (אם אותו נמען פתח את הקמפיין שלוש פעמים, זה ייחשב כשלוש פעמים בסך הפתיחות).
  • פתחו יחודי: כמות פתיחות ייחודיות הינה מספר הפתיחות נספרות לפי אנשי הקשר שפתחו את הקמפיין, ולא לפי מספר הפעמים שהם פתחו את הקמפיין. במקרה ואיש קשר יפתח את המייל מספר פעמים הרי שתרשם פתיחה אחת.
  • הקליקו: סך כל מספר הפעמים שבוצע בהן הקלקה על אחד הקישורים בקמפיין.
  • הקלקות ייחודי: כלומר ספירת הקלקה אחת בלבד לכל איש קשר, גם במידה והקליק על מספר קישורים בקמפיין.
  • חזרו: ישנם מקרים בהם המכתב האלקטרוני לא מגיע ליעדו, וחוזר לשולח באמצעות שרת הדואר האלקטרוני של איש הקשר.

קיימים שני סוגי חזרות:

  1. חזרה קשיחה: כתובת האימייל לא קיימת או שנכתבה כתובת שגויה, לדוגמה: Gmail, Walla וכדומה.
  2. חזרה רכה: בדרך כלל בעקבות בעיה נקודתית או זמנית של כתובת אימייל מסוימת, כמו "תיבת דואר מלאה" או "בעיות בשרת".

 

  1. פרטי קמפיין

בחלונית זו יופיעו כל פרטי השליחה של הקמפיין.

מתחת לחלונית זו, תוכלו למצוא את החלונית "דפדפנים ומערכות הפעלה", המכילה מידע אודות הדפדפנים ומערכות ההפעלה שמהם נפתחו הקמפיינים – לפי אחוזים:

לקריאת מדריך בנושא לחץ/י כאן.

  1. צפייה בנתוני אנליטיקה של קמפיין.

משפך הביצועים: משפך הביצועים של אינווייז מאפשר לך לראות ולנתח את ביצועי הקמפיין שנשלח, ולעקוב אחרי נתוני השליחה, לכמה אנשי קשר נשלח הקמפיין, כמה קיבלו (אחוז העבירות), כמות הפתיחות וכמות ההקלקות.

לנוחותכם הסברים אודות הנתונים המתקבלים במשפך הביצועים (מלמעלה למטה):

 

אנשי קשר – סך כל אנשי הקשר, בקבוצות שאליהן נשלח הקמפיין

נשלחו – מספר ואחוז אנשי הקשר אליהם נשלח הקמפיין

לא נשלחו/אנשי קשר חסומים – נמצא בין "אנשי קשר" לבין "נשלחו", ומסביר את הפער ביניהם. חלק זה של המשפך מציג את מספר אנשי הקשר החסומים, שאליהם המערכת לא תשלח את הקמפיין. זאת למרות שאנשי קשר אלה נמצאים בקבוצה שאליה הקמפיין נשלח. הסיבות לאי שליחה לאנשי קשר:

  • איש הקשר ביקש להסיר את עצמו מרשימת התפוצה
  • כתובת האימייל הוגדרה כ "חוזרת" לפי מדיניות החוזרים
  • הכתובת לא תקינה מבחינת "סינטקס"

קיבלו – מספר ואחוז אנשי הקשר שקיבלו את הקמפיין

חזרו/כתובות דוא"ל חוזרות – מספר המכתבים שחזרו

פתחו – מספר ואחוז אנשי הקשר המינימלי, שאנו יודעים בוודאות שראו את הקמפיין או הקליקו על "הצג תמונות".

לא פתחו – המספר המקסימלי של אנשי הקשר שלא פתחו או לא ראו את הקמפיין.

הקליקו – מספר ואחוז אנשי הקשר שהקליקו על לפחות קישור (לינק) אחד בקמפיין או הקליקו על "צפייה בגרסת דפדפן"

לא הקליקו – מספר אנשי קשר שלא הקליקו על אף קישור בקמפיין.

 

 

הקלקה על כל אחד מהחלקים ב"משפך הביצועים" תוביל אתכם אל פירוט אנשי הקשר הרלוונטיים לקישור, לדוגמה, הקלקה על רשימת אנשי הקשר שפתחו את הקמפיין, תפתח את המסך הבא:

תוכלו לצפות באנשי הקשר וכל הפרטים שלהם כמו כן בדירוג שלהם במערכת וזאת באמצעות הפרח, ניתן לקרוא על הדירוג עוד כאן. ניתן לייצא את הרשימה לקובץ CSV (בעזרת הקלקה על כפתור הייצוא משמאל למעלה):

בנוסף, ניתן לשייך רשימה זו לקבוצה קיימת או חדשה, כדי לשלוח אליהם קמפיינים ייחודיים המתאימים לקבוצה זו. ניתן לעשות זאת באמצעות הכיתוב למעלה משמאל, "הוספת אנשי קשר" ובחירה באחת מהאופציות- הוספת אנשי הקשר לקבוצה קיימת או לקבוצה חדשה:

  1. מפת הקלקות

בדף האנליטיקה הראשי של הקמפיין, ניתן לצפות ב"מפת ההקלקות" בנתוני הקישורים בקמפיין, בחלק זה תוכלו לראות את אחוזי ההקלקה פרטנית עבור כל לינק בקמפיין, ולדעת מיהם אנשי הקשר שהקליקו על כל קישור.

כדי להגיע למפת ההקלקות תוכלו לגלול את המסך למטה, או להקליק על "מפת הקלקות" שבצדו השמאלי של המסך, תחת "קיצורי דרך":

משמאל תופיע תצוגה מקדימה של הקמפיין, ובאזורים בהם יש קישורים – תופיע שכבת צבע. כשתעמדו עליה תוכלו לצפות בכתובת הקישור. בעמידה על כל אחד מהקישורים תוכלו לצפות במספר ובאחוזי ההקלקות על הקישור, ובמספר אנשי הקשר שהקליקו עליו:

מימין לקמפיין מופיעה רשימת הקישורים, כמות ואחוז המקליקים עליהם. הקלקה על כל אחת מהשורות תוביל אתכם לרשימת אנשי הקשר שהקליקו על כל קישור:

 

מתחת למפת ההקלקות תוכלו לצפות בנתוני פתיחה לפי מיקום גיאוגרפי בעולם, ולצפות בארצות בהן בוצעה פעילות של פתיחה או הקלקה בקמפיין.

לקריאת מדריך בנושא לחץ/י כאן.