השלבים ליצירת קמפיין אימייל לפי תאריך
שלב 1 – תזמון הקמפיין
שלב 2 – דוגמאות לקמפיין לפי תאריך
שלב 3 – שליחה וסיום
שלב 1 – תזמון הקמפיין
במסך הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "קמפיינים", בסרגל התפריטים העליון (1).
מצד שמאל יפתח חלון "פעולות נפוצות", הקליקו על כפתור "צור קמפיין לפי תאריך" (2).
לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1), תפתח תיבת דו שיח, אשר בה יש להקליק על "צור קמפיין לפי תאריך" (2).
במסך "צור קמפיין לפי תאריך", ניתן להגדיר את פרטי הקמפיין, חוקי השליחה ולתזמן את השליחה.
1. פרטי הקמפיין
שם הקמפיין -יש לבחור שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.
ערוץ – סוג הקמפיין (הערוץ בו יקבל הנמען את הקמפיין) בחירה בין Email / SMS.
שליחה ל – יש לבחור את הקבוצה שאליה ישלח הקמפיין (מתוך קבוצות אנשי הקשר שלכם).
2. חוקי שליחה
סוג הקמפיין – ניתן לבחור בין:
שליחה חד פעמית לפי תאריך – הקמפיין ישלח פעם אחת בלבד ביום, בשעה ובשנה שהוגדרו (לדוגמה – הקמפיין ישלח רק ביום בו נרשם איש הקשר).
שנתי – הקמפיין ישלח בכל שנה מחדש, בתאריך ובשעה שהוגדרו (לדוגמה – הקמפיין ישלח בכל שנה ביום ההולדת של איש הקשר).
3. תזמון השליחה
מרווח מתאריך – פרק הזמן (בימים) שהמערכת תחכה מהמועד שהוגדר ועד לשליחת הקמפיין.
לפני או אחרי התאריך – האם הקמפיין ישלח לפני התאריך שהוגדר או אחריו.
השדה לפיו – יוגדר תאריך הקמפיין. בחירת השדה שלפיו יוגדר מועד הקמפיין (לדוגמה – תאריך יום ההולדת, תאריך ההרשמה).
שעת השליחה – השעה שבה ישלח הקמפיין בתאריך הנבחר.
שלב 2 – דוגמאות לקמפיין לפי תאריך
נדגים את שני השימושים הנפוצים ביותר בקמפיין לפי תאריך: קמפיין שנשלח לאחר שאיש הקשר נרשם למערכת/לדיוור וקמפיין יום הולדת.
שימו לב, חשוב להגדיר שדות רלוונטיים בקבוצה שאליה נשלח קמפיין על פי תאריך. הסבר על סוגי השדות השונים, ניתן לקרוא ב-מדריך זה.
דוגמה 1: שליחה חד פעמית לפי תאריך – מייל לאחר רישום למערכת
אחד השימושים הנפוצים בקמפיינים לפי תאריך, הוא שליחת דיוור לאיש קשר שנרשם למערכת, מספר ימים לאחר הרשמתו, באופן חד פעמי.
לשם כך, נשתמש בקמפיין מסוג "שליחה חד פעמית לפי תאריך".
ב"מרווח מתאריך" נגדיר למערכת, להמתין שלושה ימים לאחר שנרשם איש הקשר ועד לשליחת הקמפיין.
השדה שלפיו יוגדר מועד השליחה הוא תאריך ההרשמה.
נגדיר את שעת השליחה הרצויה, לשעה 8:00 בבוקר.
* הערה: שדה תאריך הרישום חייב להיות מעודכן בקבוצת אנשי הקשר, על מנת שהקמפיין יעבוד.
דוגמה 2: קמפיין שנתי – מייל ליום הולדת
שימוש נפוץ נוסף בקמפיינים לפי תאריך, הוא שליחה של קמפיין בתאריך מוגדר מראש על בסיס שנתי קבוע. לדוגמה, שליחת ברכת יום הולדת בתאריך יום ההולדת של איש קשר. לשם כך, נשתמש בקמפיין מסוג "שנתי".
ניתן לבחור בין שליחה כהודעת SMS לבין שליחה כדיוור במייל.
מכיון שנרצה שהקמפיין ישלח בתאריך יום ההולדת עצמו של איש הקשר, ב"מרווח מתאריך" נציין – 0 ימים. במקרה זה לא משנה אם נבחר לפני או אחרי התאריך.
השדה שלפיו הקמפיין ישלח הוא תאריך יום ההולדת. ועל כן נגדיר "בשדה לפיו" תאריך יום הולדת.
כעת נותר לבחור את השעה שבה יתבצע שליחת הקמפיין – 8:00 בבוקר.
* הערה: שדה יום ההולדת חייב להיות מוגדר בקבוצת אנשי הקשר, על מנת שהקמפיין יעבוד.
שלב 3 – שליחה וסיום
המשך תהליך יצירת הקמפיין זהה ליצירת קמפיין אימייל או SMS רגיל: הגדרת פרטי הקמפיין, עריכתו ועיצובו ואת עיצובו. מידע נוסף על כך במדריך זה.
בשלב הסופי של אישור הקמפיין, יש להפעילו: במצב הקמפיין לבחור במצב – פעיל. עד שהקמפיין לא יופעל – הוא לא ישלח.
לאחר שהקמפיין הופעל, ניתן להקפיאו בכל זמן. ניתן לעשות זאת על ידי כניסה ללשונית הקמפיינים בסרגל התפריטים העליון.
תפתח רשימת הקמפיינים, בחלונית של הקמפיין הרלוונטי יש להקליק על "עריכה". להקליק על כפתור המשך בתחתית השמאלית של המסך עד להגעה למסך הסיכום. במסך זה יש לבחור במצב הקמפיין ב "לא פעיל".
הקלקה על כפתור "עדכן" ישהה את הקמפיין.
כעת, כשסיימתם לבנות קמפיין לפי תאריך, מומלץ ורצוי להמשיך במשפך השיווקי ולהפוך את אנשי הקשר שלכם ללקוחות.
איך עושים את זה? על ידי יצירת דף נחיתה מעוצב, אטרקטיבי וממיר, אותו תוכלו לפרסם היכן שתרצו ואף לשלוח אותו כחלק מהקמפיין לפי תאריך שבניתם. מדריך לבניית דפי נחיתה