ב- קמפיינים

קמפיין אימייל מתבסס על שליחת מסרים שיווקיים לנמענים באמצעות הדואר אלקטרוני. זהו כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי, המאפשר לחזק את הקשר עם הלקוחות, לעודד קנייה חוזרת ואף לפנות ללקוחות פוטנציאליים חדשים.
ב- inwise ניתן ליצור קמפיין אימייל בקלות ובמהירות באמצעות עורך Drag & Drop  שימושי ונוח.

השלבים ליצירת קמפיין אימייל

שלב 1 – הגדרות הקמפיין 

שלב 2 – עיצוב הקמפיין

שלב 3 – בחירת רשימת התפוצה

שלב 4 – סיכום ושליחה

 

שלב 1 – הגדרות הקמפיין

במסך הכניסה הראשי, יש להקליק על לשונית "קמפיינים", בסרגל התפריטים העליון (1).
מצד שמאל יפתח חלון "פעולות  נפוצות", הקליקו על כפתור "צור קמפיין אימייל" (2).

 

לחלופין, במסך הכניסה הראשי, בצידו הימני העליון של העמוד, תחת חלונית "קמפיינים", לחיצה על החץ בכפתור "צור קמפיין" (1),  תפתח תיבת דו שיח, אשר בה יש להקליק על "צור קמפיין אימייל" (2).

 

לאחר הקלקה על יצירת קמפיין אימייל חדש, יפתח מסך "יצירת קמפיין אימייל", אשר בו יש לעדכן את:
נושא הקמפיין – יש לבחור את הכותרת שתופיע בשורת הנושא של המייל, אותה יראו אנשי הקשר בתיבת הדואר שלהם. מומלץ להקדיש מחשבה לכותרת זו, משום שהמשפט שייבחר יהיה חשוף למקבלי הקמפיין והוא זה שיקבע אם איש הקשר יפתח את הקמפיין או לא.
שם הקמפיין – יש לבחור שם למטרות פנימיות בלבד, אשר יופיע בחשבון שלכם תחת רשימת הקמפיינים.

הגדרות נוספות – אלו הגדרות קבועות ברמת החשבון, אך ניתנות לשינוי על פי צורך ברמת הקמפיין:

  1. כתובת הדואר האלקטרוני אשר יוכלו מקבלי הדיוור להשיב לה – הכתובת שתופיע כאשר הנמען ילחץ על "השב" למכתב. ניתן לשנות כתובת זו ברמת החשבון וברמת הקמפיין.
  2. כתובת הדואר האלקטרוני אשר תופיע בדיוור – כתובת המייל ממנה הנמענים יקבלו את הדיוור אל תיבת הדואר שלהם. כתובת שולח תחת הדומיין של החברה לדוגמה: [email protected].
    רצוי להיעזר במחלקת התמיכה שלנו על מנת לעדכן כתובת זו, בכדי לא לפגוע בעבירות של המייל. לשיפור העבירות, רצוי להגדיר את רשומת ה SPF של אינווייז על שרתי הDNS  עליהם מוגדר הדומיין.
  3. שם השולח אשר יוצג – שם השולח ממנו יתקבלו הדיוורים, ניתן לעדכן את שם חברה או שם של עובד בחברה. ישנה אפשרות לשנות את שם השולח פרטנית בכל קמפיין.

לאחר קביעת ההגדרות, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.

שלב 2 – עיצוב הקמפיין

תחילה יש לבחור באחת מארבעת האפשרויות לעריכת הקמפיין:

  1. עורך תוכן – Drag & Drop (גרור ושחרר) עריכת קמפיין באמצעות עורך מודולרי, רספונסיבי, מתקדם ונוח לשימוש, זו האפשרות המועדפת לעריכה.
  2. עורך HTML – עריכת קמפיין באופן עצמאי באמצעות עורך HTML מאפשר עריכה חופשית של קמפיין.
  3. שכפול תוכן מקמפיין – יצירת קמפיין חדש על בסיס קמפיין קיים שכבר נשלח או נערך בעבר.
  4. ייבוא קובץ HTML – מיועד למשתמשים שברשותם קוד או קובץ מוכנים, או לינק לשרת בו מאוחסן הקמפיין.

נקליק על האפשרות הראשונה – עורך תוכן.
במסך "בחירת תבנית" יש לבחור את השפה (1) ולאחר מכן את התבנית המועדפת עליכם.
ב- inwise מגוון רחב של תבניות מעוצבות. ניתן לבחור בתבנית מעוצבת ממבחר התבניות המוכנות במערכת, או לבנות ולעצב קמפיין חדש על בסיס תבנית בסיסית (2).

לאחר בחירת התבנית הרצויה יפתח "עורך התוכן", בו ניתן לערוך את התכנים, להטמיע תמונות ולעצב את הקמפיין על ידי גרירת אלמנטים עיצוביים.

הוספת רכיב:

בהקלקה על אייקון הפלוס (1) יפתח תפריט: הוספת רכיב. אלמנטים, אותם ניתן להוסיף לכל קמפיין על פי העדפתכם:

  1. הוספת טקסט:
    ניתן להוסיף כל טקסט שתרצו. את הטקסט ניתן לערוך בסרגל העיצוב שיופיע על ידי הקלקה בתוך האלמנט, כאן אתם יכולים לבחור את גופן הטקסט, גודלו, צבעו וכדומה.
    טיפ: אל תסבכו את אנשי הקשר שלכם בטקסטים מורכבים…כמו שימוש בסלנג או בציניות…. השתדלו לשמור על תוכן פשוט כמו “לרכישה”, “להרשמה” וכדומה.
  2. הוספת תמונה:
    ניתן להוסיף תמונה ממאגר התמונות הנמצא באזור המדיה בחשבונכם או להעלות תמונה מקובץ על ידי יבוא תמונה מתיקייה במחשב שלכם, כל התמונות שאתם מעלים נשמרות באזור המדיה.
  3. הוספת קו:
    אופציה זו נועדה ליצור הפרדה ויזואלית בין האלמנטים.
  4. הוספת אלמנט מאמר:
    אלמנט מודולארי המאפשר עריכה של תקציר מאמר, כפתור לינק להמשך קריאה ושילוב של תמונה.
  5. הוספת תפריט קישורים:
    ניתן להוסיף תפריט קישורים למוצרים, שירותים או לכל מה שתבחרו על ידי העתקת כתובת URL והדבקתה.
  6. הוספת כפתור:
    ניתן להוסיף כפתור עם לינק לאתר, להרשמה או רכישה. לכפתור תפקיד חשוב מאד, שכן הוא מניע את הנמען לבצע את הפעולה לשמה יצרתם את הדיוור.
    טיפ: הכפתור שמניע לפעולה צריך להראות בולט ושונה מיתר התוכן והרקע וכמובן להיראות לחיץ – על מנת שהמבקר לא יפספס את מטרתכם.
  7. הוספת אלמנט עקוב אחרינו ברשתות החברתיות:
    על ידי הוספת לינק תוכלו לקשר את הנמען לדף העסקי של החברה, ברשתות חברתיות שונות.
  8. הוספת שיתוף רשתות חברתיות:
    אופציה זו מאפשרת למבקר לשתף את ההודעה שקיבל מכם באחת מהרשתות החברתיות.
  9. הוספת גלריה:
    מאפשר שילוב שתי תמונות אחת ליד השנייה באזור אחד.
  10. הוספת קוד HTML:
    מאפשר להוסיף קוד HTML מוכן לקמפיין המייל.
  11. הוספת כפתור pay pal:
    במידה ויש לכם חשבון מוכר ב-pay pal  תוכלו להוסיף קישור באמצעות כפתור לפריט אותו תרצו למכור.
  12. הוספת וידאו:
    מאפשר להוסיף קישור של סרטון מאתר YouTube או Vimeo על ידי העתקת הלינק של הסרטון.
  13. הוספת אזור:
    ניתן לבצע שינוי של מבנה התבנית ולהתאים אותה לצרכי העיצוב, באמצעות גרירה של אזור מתאים. בכל שלב של עריכת הדיוור ניתן לחלק את התבנית לשתיים או שלוש עמודות. אלמנט זה מאפשר גמישות רבה בכל שלב של הבנייה והעיצוב.

עיצוב קמפיין/עיצוב אזור בקמפיין

בהקלקה על אייקון העיפרון (1) יפתח תפריט: עיצוב אזור בקמפיין.
דרכו ניתן להשפיע על עיצוב של כל הדיוור: שינוי צבע רקע חיצוני או פנימי, הגדרת תמונת רקע פנימית או חיצונית ועיצוב מסגרת.

בהקלקה על אייקון העפרון (2) יפתח תפריט: עיצוב אזור.
ניתן לעצב כל איזור בנפרד בדיוור: שינוי צבע רקע חיצוני או פנימי, הגדרת תמונת רקע פנימית או חיצונית ועיצוב מסגרת.

בחלקו העליון של העורך ארבעה כפתורים:

  1. שמירה – תפקידו לשמור את השינויים המבוצעים בקמפיין.
  2. תצוגה מקדימה – מאפשר לראות כיצד יראה הקמפיין שיצרתם בדסקטופ ובמובייל.
  3. שמירה כתבנית – בסיום כל עיצוב של קמפיין, ניתן לשמור אותו כתבנית לצורך שימוש חוזר בעתיד.
  4. שליחה לבדיקה – במהלך העבודה על הקמפיין ובסיומה, המערכת מאפשרת שליחת הקמפיין לבדיקה (לעצמכם ולקבוצה אותה תגדירו), כדי שתוכלו לוודא את תקינותו טרם שליחתו לאנשי הקשר,
    מומלץ לבצע זאת טרם שליחת הדיוור לרשימת אנשי הקשר האמיתית, וזאת על מנת לבדוק את נראות הקמפיין ולוודא תקינותו בדפדפנים או בתוכנות הדואר האלקטרוני השונות.
    לאחר הקלקה על "שליחה לבדיקה" ישמר הקמפיין שערכתם ויפתח מסך בו תוכלו לבחור את הנמענים אליהם תרצו לשלוח את הקמפיין לבדיקה. באפשרותכם להגדיר רשימות תפוצה לצורך בדיקה בלבד ולהגדיר בה מספר כתובות מייל אליהם תשלח הבדיקה.

    • רשימות – הגדרת שמות הקבוצות (רשימות תפוצה) (1).
    • אימיילים – בחלק זה יש לעדכן את כתובות המייל הרלוונטיות לאותה רשימה (קבוצה) שהגדרתם (2).
    • פרטי אנשי קשר נוספים – הוספה של אנשי קשר נוספים מעבר לאלו הקיימים ברשימה שהגדרתם, לצורך שליחה פרסונאלית (3).
    • הקלקה על "שליחה" – הדיוור ישלח  לכתובות האימייל שנבחרו בקבוצת הבדיקה בלבד (4).

              לאחר השליחה לבדיקה יפתח מסך, בו יופיע אישור על כך ששליחת הבדיקה הסתיימה.
              כעת יש לעבור לתיבת האימייל אליה שלחתם את הבדיקה, ולוודא שהדיוור מעוצב לשביעות רצונכם.
טיפ – מומלץ לבדוק את שורת הנושא, שם השולח, כתובת לחזרה ואת תקינות הקישורים.

שלב 3 – בחירת רשימות תפוצה

לאחר סיום עריכת הקמפיין ואישור העיצוב, יש להקליק על כפתור "המשך" בתחתית השמאלית של המסך.  יפתח מסך "שליחת קמפיינים", בו יש לבחור את הקבוצות אליהם תרצו לשלוח את הדיוור בפועל.
בחלון הימני ניתן לסמן את התגיות אליהן שייכתם את הקבוצות (לא חובה). בחלון השמאלי יש לסמן את הקבוצות אליהן תרצו לשלוח את הקמפיין.

שימו לב:

  • הוספה או הסרת קבוצות נעשית על ידי הוספה או ביטול של ה-"✓" בתיבת הבחירה בחלון הקבוצות.
  • בחלק התחתון של החלון השמאלי, יופיעו הקבוצות אותן בחרתם. על מנת להסיר את קבוצה שנבחרה, יש להקליק על ה-x שמופיע לצד כל קבוצה, או להוריד את ה-"✓" בחלון "קבוצות".
  • במידה וישנם אנשי קשר אשר מופיעים ביותר מקבוצה אחת שבחרתם, מערכת inwise יודעת לסנן, כך שכל איש קשר יקבל את הקמפיין רק פעם אחת.

לאחר בחירת הקבוצות לשליחה, נקליק על "המשך" בתחתית  השמאלית של המסך.

שלב 4 – סיכום ושליחה

מסך ה"סיכום" הוא מסך התזמון ואישור שליחת הקמפיין. במסך זה מופיעים פרטי הקמפיין: שם הקמפיין, נושא, שם השולח, הקבוצות אליהן יישלח הדיוור ותצוגה מקדימה של המכתב אותה ניתן להגדיל.
ניתן להגדיר את תזמון השליחה של הקמפיין לשליחה מיידית או תזמון שליחה למועד מאוחר יותר.
במידה ותרצו לשלוח את הקמפיין ברגע זה, יש לבחור ב "שליחה מיידית".
במידה ותרצו לתזמן את שליחת הקמפיין למועד מאוחר יותר, יש לבחור ב "בחירת תאריך". לאחר סימון תיבה זו, יפתחו השדות:
בחירת תאריך – יש להקליק על אייקון לוח השנה ולבחור את תאריך השליחה.
בחירת שעה – יש לבחור את השעה בה תרצו שהקמפיין ישלח.

בסיום יש להקליק על כפתור "שליחת קמפיין" בתחתית השמאלית של המסך.
תתקבל הודעת אישור על שליחת קמפיין אימייל. במידה וזהו אכן רצונכם, תוכלו להקליק על "כן", הקמפיין יכנס לתור השליחות ויישלח בהקדם האפשרי או בהתאם לתזמון שהגדרתם.

לאחר הקלקה על "כן" תתקבל הודעת אישור על שליחת הקמפיין.

שימו לב, אין צורך להישאר בתוך מערכת inwise – הקמפיין יישלח במועד הרצוי באופן אוטומטי.

לאחר השליחה תוכלו לבחור כיצד להמשיך: לצפות בנתונים סטטיסטיים, לצפות בתהליך השליחה או לצאת למסך הראשי:

כעת, כשסיימתם לבנות את קמפיין המייל, ניתן ומומלץ להמשיך ולחזק את הקשר עם הנמענים שלכם. אחת הדרכים היא היא שליחת הודעות SMS עם הטבה עבור אחד המוצרים או השירותים שהופיעו בקמפיין האימייל ששלחתם.
לאחר שתבחנו את ההתנהגות הנמענים שלכם, תוכלו לחלק אותם לקבוצות: אלו שפתחו את המייל, אלו שהקליקו, ואלו שכלל לא פתחו מיילים מכם ובהתאם לשלוח לכל אחת מהקבוצות הללו הודעת SMS  עם תוכן שונה מותאם עבורה. איך עושים את זה – מערכת לשליחת SMS