שאלות ותשובות נפוצות

רקע כללי

מה זה שיווק בענן?

שיווק בענן הוא אוסף של פתרונות דיגיטליים לשיווק ישיר המאפשרים לעסקים להמיר כמה שיותר מבקרים ללקוחות ולנהל תקשורת ישירה ורצופה איתם.
תחום השיווק בענן כולל כלים כגון: פופ-אפים, דיוור אלקטרוני, דפי נחיתה שחלקם מנוהלים באופן אוטומטי על ידי מנגנון אוטומציה שיווקית וחלקם מנוהלים באופן יזום על ידי אנשי שיווק.

מה זה דיוור אלקטרוני?

דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווקי, והדרך היעילה ביותר לארגון לשמור על קשר עם לקוחותיו וליצור עימם דיאלוג. דיוור אלקטרוני מאפשר לעסק לקדם מוצרים ושירותים, ולעדכן במידע חדש או במבצעים את הלקוחות שלו. חשוב להדגיש כי אין הכוונה להפצת "ספאם", אלא לתקשורת לגיטימית עם לקוח ובכפיפות להסכמתו.

למה כדאי להשתמש בדיוור האלקטרוני?

דיוור אלקטרוני מאפשר הפצת מידע למספר רב של לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ובעלות נמוכה יחסית. הוא מאפשר למנהל השיווק לחשוף את לקוחותיו למסר – ללא פעולה אקטיבית מצד הלקוח (בניגוד למדיות אחרות הדורשות פעולה אקטיבית מצד הלקוח).

הוא אף מאפשר מעקב קל ונוח אחר המסרים המדוורים, ואחר תגובת הלקוחות אליהם. בנוסף, קמפיין דיוור אלקטרוני מאפשר מדידה מדוייקת של החזר ההשקעה (ROI).

בזכות הדיוור האלקטרוני, העסק יכול לצבור מאגר עצום של לקוחות המעוניינים לשמור איתו על קשר. הוא אף "ירוק" יותר – וחוסך שימוש בנייר.

למה כדאי להשתמש במערכת inwise?

מערכת inwise מיועדת לשרת חברות בכל הגדלים: תאגידים, ארגונים, מועדונים ולקוחות פרטיים.

השימוש האפשרי במערכת הוא אין סופי, ורוב הלקוחות משתמשים בה לצורך תקשורת עם לקוחות, צוותי עובדים, חברי מועדון, עמיתים, בעלי עניין, קרובים ומשפחה.

לקוחות עסקיים יכולים להשתמש במערכת ליחסי ציבור, עלוני מידע (ניוזלטרים), השקות מוצרים, הצעות מחיר, תכתובות עם ספקים, שליחת מבצעים, מכתבים ועוד. תאגידים יכולים לבצע שימוש נוסף במערכת לטובת תקשורת פנים ארגונית, ולהפצת עלוני מידע, דוחות ותזכירים בין העובדים והסניפים השונים. לקוחות פרטיים יכולים להשתמש במערכת להפצת הזמנות לאירועים, הכרזות משפחתיות ושיתוף אלבומי תמונות.

איך מתחילים להשתמש במערכת inwise?

כבר עכשיו תוכלו להירשם למערכת לזמן בלתי מוגבל. כל שנדרש מכם הוא לבצע תהליך רישום קצר. ברגע שתקבלו את הפרטים לחשבון שלכם, תוכלו להיכנס למערכת ולייבא את רשימות אנשי הקשר שלכם; להכניס מידע ראשוני הכולל את שם החברה והלוגו, וליצור דיוור שתוכלו לשלוח כבר עכשיו. תוכלו אף להיעזר בצוות התמיכה שלנו, שישמח לסייע לכם בכל שאלה.

האם נדרש ידע טכני לשימוש במערכת?

לא, המערכת כוללת ממשק משתמש פשוט וידידותי בעברית מלאה ובתמיכה של מדריכים, סרטונים וצוות תמיכה מסור.

האם נדרש ידע בכתיבת קוד HTML?

לא, המערכת כוללת עורך תוכן אינטואיטיבי ופשוט. העורך מאפשר למשתמשים לערוך את תוכן הדיוור בקלות, וליצור שינוי בפונטים ובצבעים, להוסיף תמונות וקישורים בקלות, ועוד אפשרויות רבות.

האם אני צריך להוריד את תוכנת inwise?

לא, inwise היא שירות בדומה לשירותים של Walla Mail או Gmail. ניתן להשתמש בשירות on-line דרך דפדפן אינטרנט, לאחר הכנסת שם משתמש וסיסמה. יש לקחת בחשבון את המינימום לשימוש במערכת.

מה הן דרישות החומרה או תוכנה המינימליות שאני צריך כדי להשתמש במערכת inwise?

מחשב עם חיבור לאינטרנט ודפדפן מסוג 63.0 Chrome (מומלץ), Internet Explorer 11, FireFox Mozilla ומעלה.

כניסה למערכת

שכחתי את סיסמת הכניסה שלי למערכת. מה לעשות?

אם שכחתם את סיסמתכם, עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

  1. במסך הכניסה למערכת קיים כפתור "שכחת את סיסמתך?". ניתן לשחזר סיסמאות דרכו, באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני של המורשה בחשבון.
  2. משתמשים עם הרשאת מנהל יכולים לאפס סיסמאות למשתמשים אחרים בארגון או בחברה. לאחר האיפוס, ניתן להגדיר סיסמה חדשה על ידי כניסה לתפריט ההגדרות – ולאחר מכן בחירה ב"החלף את הסיסמה" (בטור הימני).
  3. אנשי קשר מורשים בחשבון יכולים לפנות לצוות התמיכה של inwise כאן.

נכנסתי למערכת אך קיבלתי מסך של שינוי סיסמה. מדוע?

כדי לשמור על אבטחת הנתונים שלכם, המערכת דורשת החלפת סיסמה כל פרק זמן קבוע.

ניהול אנשי קשר וקבוצות

קיימות 2 אופציות לניהול אנשי קשר במערכת inwise:

  1. ניהול אנשי קשר וקבוצות (מקור פנימי) – הדרך היותר פופולרית ומשמשת עסקים וארגונים שבוחרים לנהל את רשימות הדיוור במערכת inwise. מומלץ מאוד לקרוא מדריך לניהול ופילוח אנשי קשר ב inwise.
  2. ניהול אנשי קשר וקבוצות (מקור חיצוני) – ארגונים שמחזיקים בסיס נתונים (SQL על גרסותיו השונות) יכולים לחבר את מערכת inwise לקרוא מבסיס נתונים זה ללא צורך בייצוא וייבוא שוטף וידני של קבצים.
ניהול אנשי קשר וקבוצות – מקור פנימי

באילו דרכים ניתן לייבא אנשי קשר למערכת inwise?

קיימות מספר אפשרויות לייבוא של אנשי קשר למערכת הדיוור inwise:

  1. העתק/הדבק מקובץ אקסל (Excel) – האופציה הנוחה ביותר. מתאימה לייבוא של עד 50,000 אנשי קשר.
  2. קובץ אקסל/CSV שמור במבנה (פורמט) של CSV – Comma Delimited.

    על השימוש ב 2 אופציות אלו כתבנו מדריך מפורט.

  3. הוספה ידנית של אנשי קשר – אפשרות זו מומלצת כשאין כמות גדולה של אנשי קשר. ישנן שתי אלטרנטיבות להוספה: הראשונה היא הוספה של דואר אלקטרוני בלבד של איש הקשר (ניתן להזין מספר כתובות ולהפרידן בפסיק). אפשרות שניה היא הוספה של איש קשר עם פרטים שונים, בהתאם לשדות שהוגדרו ברמת הקבוצה. באפשרות זו ניתן להוסיף איש קשר אחד בלבד בכל פעם.

האם איש קשר יכול להשתייך ליותר מקבוצה אחת?

כן, בהחלט. בכרטסת הפרטים של איש הקשר קיימת האפשרות לבחור לאילו קבוצות לשייך אותו. חשוב לציין כי דיוור שנשלח לאיש קשר, המופיע במספר קבוצות (לא בקבוצות חיצוניות), ישלח אליו רק פעם אחת בלבד.

האם יש במערכת מנגנון להסרה מרשימת תפוצה?

כן, בהחלט. מנגנון זה מתווסף לכל דיוור, וניתן לראות אותו בחלק התחתון של כל דיוור שאנו מבצעים. מנגנון זה קיים כדי לאפשר לאיש הקשר חופש בחירה מוחלט, באם לקבל תוכן שיווקי מחברה מסוימת או לא. תמיכה במנגנון זה מעוגנת בחוק הספאם, ומחייבת כל גורם שמבצע דיוור פרסומי. כמו כן, המערכת שומרת תיעוד מדוייק של רישום והסרת אנשי הקשר.

גיליתי שכתובת הדואר האלקטרוני של איש הקשר, שמופיעה במערכת, שגויה. כיצד אוכל לאתר את איש הקשר ולתקן את כתובתו?

ניתן להקליד בחלון החיפוש העליון את פרטי איש הקשר (כתובת דואר אלקטרוני או טלפון בפורמט הבא 972-00-0000000). לאחר איתור איש הקשר ניתן להיכנס לכרטיס הפרטים של איש הקשר בו אפשר לערוך את פרטיו.

ניתן לאתר את רשימת אנשי הקשר בעלי כתובת דואר אלקטרוני או מספר טלפון שגוי מתוך מסך "אנשי קשר".

הגדרתי שדות שונים בכרטיס איש הקשר, אבל אני לא רואה אף אחד משדות המידע של אנשי הקשר בקבוצה, אלא רק כשאני נכנס/ת לכרטיס. מדוע?

כדי למנוע תצוגה של טבלה עמוסה בפרטים בחלון הקבוצה, ניתן להתאים את הטבלה על ידי הקלקה על כפתור "שדות תצוגה וחיפוש" במסך רשימת אנשי קשר. לאחר בחירת השדות הרצויים יש לצאת ולהיכנס למערכת מחדש.

אני מנסה להוסיף ידנית איש קשר לרשימה, אך המערכת מודיעה לי שאיש הקשר כבר קיים, למרות שאינו קיים ברשימה זו.

סביר להניח שאיש הקשר כבר קיים במערכת ברשימה אחרת, או כלל לא שייך לאף רשימה. ניתן לאתר את איש הקשר באמצעות חלונית החיפוש (למעלה משמאל במערכת), ולהוסיפו לרשימה הרצויה באמצעות עריכת הכרטיס שלו. אם עליכם להעביר כמות גדולה של אנשי קשר לרשימה חדשה, ייתכן ותעדיפו להכין קובץ אקסל המכיל את אנשי הקשר, ולייבאו לרשימה החדשה.

איך מורידים איש קשר מרשימת התפוצה בקבוצה מסויימת, מבלי למחוק אותו מתפוצה של קבוצות אחרות?

בעריכת כרטיס איש הקשר, יש להסיר את ה-✓ מתיבת הסימון של הקבוצה, שממנה תרצו להסיר את איש הקשר.

ייבאתי לקבוצה מסויימת קובץ אקסל שהכיל מספר אנשי קשר ואילו בדו"ח הייבוא מופיעה כמות קטנה יותר. מדוע?

ישנן שתי סיבות אפשריות:

  1. קיימים אנשי קשר כפולים בקובץ האקסל, כלומר כתובת הדואר האלקטרוני זהה
  2. קיימים אנשי קשר שכתובת הדואר האלקטרוני שלהם הוזנה בצורה שגויה או משובשת לאקסל

בשני המקרים ניתן לראות פירוט בדוח הייבוא.

ייבאתי קובץ אקסל שהכיל פרטי אנשי קשר, אך בפועל התעדכנו פרטים רק לחלקם. מדוע?

סביר להניח שהאנשי הקשר שפרטיהם לא התעדכנו הם אנשי קשר שכבר היו קיימים במערכת, ושהייבוא שבוצע היה ייבוא מהיר. המטרה של הייבוא המהיר היא לייבא אנשי קשר חדשים (כולל הפרטים שלהם) למערכת, או לחילופין להוסיף אנשי קשר קיימים לרשימה חדשה (ללא עדכון פרטים). כדי לעדכן את פרטי אנשי הקשר הקיימים במערכת, יש לייבא את הקובץ בייבוא איטי.

בעת ייבוא קובץ CSV, ומתקבלת השגיאה הבאה: The given value of type String from the data source cannot be converted to type bigint of the specified target column.

סביר להניח שהסיבה לכך היא, שבמיפוי השדות נעשתה התאמה לא נכונה בין סוגי השדות; לדוגמה, הכנסת אותיות או תווים שאינם מספרים לשדה מספרי (כמו שדה טלפון שהוגדר כשדה מספרי). יש לייבא את הקובץ שוב, ולמפות את העמודות לפי השדות שבמערכת.

יש לי איש קשר שהסיר את עצמו מהרשימה. האם אני אמור/ה למחוק את הכתובת שלו מקובץ האקסל החדש שאני מעלה למערכת?

לא, אין צורך. אם איש הקשר הסיר את עצמו מהרשימה, הוא יכול להופיע ברשימת דיוור רגילה, אך לא יישלחו אליו דיוורים – הוא מוגדר בבסיס הנתונים כאיש קשר שהסיר את עצמו.

האם אוכל לבטל הסרה מרשימת התפוצה?

לא, משום שלפי החוק חל איסור לדוור לאיש קשר שהסיר את עצמו מרשימת התפוצה. הדרך היחידה לבטל הסרה שגויה מרשימה היא באמצעות צוות התמיכה שלנו.

למה אני לא מצליח/ה לייבא רשימת תפוצה מקובץ Excel למערכת?

ייתכן שסיומת הקובץ היא לא CSV, או שהקובץ שוקל מעל 10MB. יש לפצל את הקובץ ולנסות שוב. כמו כן, ייתכן ששם אחת העמודות מכיל גרש או סימן לא חוקי אחר. יש למחוק אותו ולנסות שוב. ניתן למצוא את הדגשים ליצירת קובץ תקין כאן

אני מנסה להעלות קובץ נתונים (pdf, word, excel), ומקבל/ת את העמוד "Page Not Found". מדוע?

יכולות להיות שתי סיבות לבעיה:

  1. הקובץ גדול מדי – גודל הקובץ צריך להיות עד 10MB
  2. קיימת שגיאה כלשהי בתקשורת הנתונים. יש לנסות שוב במועד מאוחר יותר או לפנות לתמיכה

ביצעתי ייבוא של קובץ CSV, וחלק מהשדות לא התעדכנו בכלל. מדוע?

ייתכן והשדה לא מופה במהלך הייבוא. ייתכן גם שאתם מנסים להעלות קובץ, שמופיע בו שדה שאינו קיים במערכת – ויש צורך ליצור במערכת שדה חדש. קראו על עריכת שדות, ועל ייבוא ומיפוי אנשי קשר.

ניסיתי לייבא רשימת אנשי קשר שהסירו את עצמם, אבל אני לא רואה שזה מתעדכן במערכת. מדוע?

בייבוא רשימת אנשי קשר שהסירו את עצמם, יש כללים מוגדרים לצורת קובץ האקסל. עמודת האימיילים צריכה להיות העמודה הראשונה, וכותרת העמודה חייבת להיות Email (באנגלית). כמו כן, השורה הראשונה חייבת להיות שורת כותרת.

ביצעתי ייצוא של קבוצה מהמערכת, וקיבלתי ג’יבריש במקום עברית. כיצד ניתן לפתור את הבעיה?

בהגדרות חשבון קיימת הגדרה, שקובעת את הקידוד של הקובץ המתקבל בייצוא. לרוב, ברירת המחדל תתאים לרוב המשתמשים, אך קיימים מקרים בהם יהיה צורך לשנות הגדרה זו. ניתן ליצור קשר עם צוות התמיכה שלנו.

הגדרת שדה בחירה מרובה

שדה (מתוך שדות איש קשר) מספר 20 מוגדר כשדה המאפשר בחירה מרובה. כיצדה נבצע עדכון של שדה 20 (20 בלבד) ב "שדות שלי"?

הגדרה שדה טקסואלי סגור סימון V בחירה מרובה,בתיבת הטקס נפרט את תחומי הפילוח כאשר מתחילים את הפירוט בסימן "," ומסיימים בסימן ",".

בקובץ האקסל יש להקצות עמודה לטובת שדה 20 ובה נעדכן את התחומים/ תחומי עיניין לכל איש קשר, ולהקפיד על התחלה בסימן "," וסיום בסימן ",".

בסיום יש ליצור את קבוצות הפילוח בצורה הרגילה כאשר בשדה 20 אנחנו מסמנים את תחום אחד או יותר שיאפיינו את קבוצת הפילוח

ניהול אנשי קשר וקבוצות – מקור חיצוני

הגדרתי שדות שונים בכרטיס איש הקשר, אבל אני לא רואה אף אחד משדות המידע של אנשי הקשר בקבוצה, אלא רק כשאני נכנס/ת לכרטיס. מדוע?

כדי למנוע תצוגה של טבלה עמוסה בפרטים בחלון הקבוצה, ניתן להתאים את הטבלה על ידי הקלקה על ציור העיפרון מימין, בראש הטבלה (כאשר נכנסים לקבוצה). כאן ניתן לבחור את השדות שיוצגו בטבלה.

קיימת קבוצה חיצונית ישנה בחשבון שלי, שהחיבור אליה לא קיים יותר. איך אני יכול/ה למחוק את הקבוצה?

ניתן להקליק על כפתור ה"מחיקה" שמופיע בכל קבוצה חיצונית.

האם אוכל לבטל הסרה מרשימת התפוצה?

לא, משום שלפי החוק חל איסור לדוור לאיש קשר שהסיר את עצמו מרשימת התפוצה. הדרך היחידה לבטל הסרה מרשימה היא באמצעות צוות התמיכה שלנו.

ביצעתי ייצוא של קבוצה מהמערכת, וקיבלתי ג’יבריש במקום עברית. כיצד ניתן לפתור את הבעיה?

בהגדרות חשבון קיימת הגדרה, שקובעת את הקידוד של הקובץ המתקבל בייצוא. לרוב, ברירת המחדל תתאים לרוב המשתמשים, אך קיימים מקרים בהם יהיה צורך לשנות הגדרה זו. ניתן ליצור קשר עם צוות התמיכה שלנו.

 

עריכת קמפיין אימייל

אילו סוגי תמונות ניתן להעלות למערכת inwise?

סוגי התמונות שניתן להעלות למערכת הדיוור הם: gif, jpg, png. ההמלצה שלנו היא להעלות תמונות שגודלן עד 800kb, אך אפשר להעלות תמונות שגודלן הוא עד 1.5MB. כדאי לשים לב, שגודל התמונות בדיוור משפיע על משך זמן הורדת התמונות למחשב או טלפון איש הקשר שצופה במייל.

האם ניתן להעתיק תוכן שקיים בקובץ מסוג מסויים (לדוגמה: אתר אינטרנט, קובץ word) לעורך התוכן?

מאוד לא מומלץ.

כשמעתיקים תוכן שקיים בקבצים אחרים כגון MS Word, אתר אינטרנט או תוכנות דומות, מתווספות שורות קוד אחרות. לכן, אנו ממליצים להעתיק את התוכן לעורך טקסט פשוט כמו Notepad, ורק לאחר מכן לבצע העתקה של התוכן למערכת.

איך יוצרים במערכת תבנית חדשה מדיוור קיים?

כדי ליצור תבנית חדשה מדיוור שכבר קיים ניתן לבחור ביצירת קמפיין דיוור חדש, ולאחר מכן לבחור באפשרות של שיכפול דיוור. השלב הבא הוא בחירה ב"שכפול מכתב קיים" – ולאחר מכן בחירה בקמפיין שאותו תרצו להעתיק. עורך התוכן המתאים נפתח, וניתן לערוך ולשלוח את הדיוור מחדש.

האם ניתן לערוך דיוור שכבר שלחתי?

לא, דיוור שנשלח לא יכול להישלח שוב, אולם ניתן לשכפל את המכתב על ידי הקלקה על יצירת דיוור חדש, ולבחור באפשרות "שכפול מכתב קיים". תוכלו למצוא את המכתב שתרצו לשכפל ברשימת הדיוורים שנשלחו, ומשם ניתן גם לבצע את שכפולו. או לחילופין, ניתן לבחור מרשימת הקמפיינים את הקמפיין שאותו תרצו לשכפל, ולבחור באפשרות "העתק".

איך יוצרים לינק "שלח לחבר" בתוך הדיוור?

בדיוור, בהקלקה על הטקסט ועל המקש השמאלי, קיימת אפשרות של Custom. ניתן להוסיף בה מספר תגיות, ובהן תגית של שליחה לחבר. יש לציין כי תגית זו ניתנת למעקב, ואנו נוכל לדעת לאחר השליחה כמה אנשי קשר, שאינם ברשימה אליה נשלח הדיוור, נחשפו לדיוור.

האם אפשר לכלול בדיוור שלי את שמו הפרטי של איש הקשר, בשורת איש הקשר ("To")?

ביצירת דיוור חדש, בהגדרות המתקדמות בשדה "שליחה ל", ניתן להקליד את שם השדה בו מופיע שם איש הקשר, בין שתי סולמיות (לדוגמה: field 1# #). אם תרצו, תוכלו להוסיף לצד שם השדה מילים ותארים נוספים. באופן כזה תוכלו להפוך את שורת איש הקשר לאישית יותר (לדוגמה: "אילן, מזל טוב!"; או "אילן כהן, מזל טוב!"). תוכלו לקרוא על כך במדריך הזה.

לאחר קבלת המייל בתיבה הקישורים נחשפו. כלומר, במקום "לחצו כאן" שמופיע כקישור, רואים את המילים "לחצו כאן" וגם את הקישור עצמו. מדוע?

ייתכן שתצוגת המיילים בתיבת איש הקשר היא בטקסט ולא HTML.

אני מנסה להעלות תמונה, ומתקבלת הודעת השגיאה "לא ניתן להעלות קובץ. קובץ או תיקייה כבר קיימים במערכת". מדוע?

סביר להניח שקובץ זה כבר הועלה, או שקיים קובץ אחר הנושא את אותו שם. יש לבדוק שהתמונה לא הועלתה בעבר, ואם לא – לשנות את שם התמונה החדשה לפני שמנסים להעלות אותה.

בעריכת הדיוור בעורך התוכן, איך אוכל לשנות את עיצוב הטקסט, כדי שיקבל עיצוב של טקסט במקום אחר בדיוור?

ניתן לשכפל את בלוק הטקסט, שבו מופיע הטקסט המעוצב. כדי להזין את הטקסט החדש שלכם, יש להשתמש בהדבקה בטקסט פשוט באותו הבלוק.

יצרתי דיוור חדש, וכשאני מנסה לשלוח אותו לקבוצת בדיקה מתקבלת הודעה, שקיים לינק ארוך מדי בדיוור. מה עליי לעשות?

קיימת הגבלה מסויימת לאורך הלינקים, לשם נוחות. אם מתקבלת הודעה כזו, ניתן לפנות לתמיכה.

אני מנסה ליצור קישור (לינק) בדיוור, ומתקבלת הודעת שגיאה: An error has occurred in the script on this page. מה גורם לכך?

יכול להיות שהדיוור עליו אתם עובדים נוצר במקור ב-Word והועתק לעורך התוכן. ככלל, העתקה ישירה מ-Word עלולה לגרום לבעיות בעורך התוכן ולכן אינה מומלצת. אם הדיוור כבר נוצר, כדאי לעבור על הדיוור ולהוריד אלמנטים שונים (אחד בכל פעם), ולנסות שוב ליצור קישור. הגורם לבעייה הוא לרוב אובייקט כלשהו שהועתק לא נכון מ-Word. ברגע שהאובייקט ימחק הבעיה תיפתר.

ראיתי שהמערכת מגבה באופן אוטומטי דיוורים שערכתי בעורך תוכן. במשך כמה זמן שומרת המערכת דיוורים שגובו באופן אוטומטי?

דיוורים שגובו באופן אוטומטי נשמרים במערכת למשך מספר ימים בלבד. ניתן להשתמש באפשרות זו כדי לשחזר בהצלחה דיוורים, שלא נשמרו בהם השינויים בצורה תקינה.

אני רוצה ליצור שורת unsubscribe כך שתהיה מורכבת בחלקה מטקסט רגיל ובחלקה מלינק, כמו: "To unsubscribe click here". איזו תגית (שדה אוטומטי) עליי להדביק?

אפשר לשנות בהגדרות החשבון את המלל של תגית ה-unsubscribe למלל שרוצים, ולהוסיף את התגית #unsubscribe# כקישור בטקסט.

 

שליחת קמפיין אימייל

האם ניתן לתזמן דיוור?

וודאי. לאחר סיום עריכת הדיוור, במסך האחרון, ניתן לבחור ב"תזמון שליחה" ולקבוע את זמן התחלת השליחה הרצוי.

האם ניתן לעקוב אחר פעולות איש קשר?

כן, ברגע שנכנסים לכרטיס של איש הקשר יש אפשרות להקליק על כפתור "הצג היסטוריה", הממוקם בצד השמאלי העליון של המסך. שם ניתן לצפות בכל הנתונים הסטטיסטיים הרלוונטים לאיש הקשר.

האם יש מנגנון שמונע שליחה של אותו קמפיין אימייל מספר פעמים לאותו איש קשר?

במערכת קיים מנגנון שמונע שליחה כפולה של קמפיין אימייל לאותו איש קשר. מנגנון זה מתייחס לכתובת הדואר האלקטרוני של איש הקשר. אולם אם שיכפלתם קמפיין אימייל, הוא יישלח שוב לאיש הקשר המופיע בקבוצה לשליחה. זאת משום שמספר הקמפיין של עותק הדיוור שונה מזה של הדיוור ה"מקורי".

שלחתי קמפיין אימייל לרשימת אנשי קשר, אך בפועל הוא נשלח לכמות קטנה ממספר אנשי הקשר בקבוצה. מדוע?

יתכנו מספר סיבות – הקבוצה הכילה אנשי קשר שהסירו עצמם, כתובות אימייל שגויות או אנשי קשר שחזרו (Bounced) בקמפיינים קודמים.

ניתן להסתכל על המשפך בדו"ח הדיוור על מנת להבין את התפלגות אותם אנשי קשר שלא קיבלו.

לפי הגדרות החשבון שלי, דיוור לפי תאריך ישלח לאיש קשר ביום של תאריך ההרשמה. אתמול העליתי רשימה של אנשי קשר חדשים, אך אני רואה שהדיוור לפי תאריך לא יצא אליהם. מה הבעיה?

קמפיין לפי תאריך מוגדר לשליחה בשעה מסויימת. בשעה זו המערכת בודקת למי יש לשלוח את הדיוור היום. לאחר השליחה, בדיקה נוספת כזו תתבצע רק ביום שלמחרת בשעה המוגדרת. ייתכן שהרשימה הועלתה אחרי השעה המוגדרת, ולכן הדיוור ישלח לאנשי הקשר החדשים ביום שלמחרת ההרשמה, בשעה המוגדרת.

איך ניתן לשנות את שם השולח ואת כתובת ההשב (Reply) של קמפיין אימייל?

לשינוי שם שולח קיים סרטון ומדריך מפורט.

לשינוי כתובת "השב" (Reply) קיים מדריך כתוב.

אם ברצונך להשתמש בשם מתחם (דומיין) שלך ככתובת השולח יש לבצע זאת דרך מסך "אימות דומיינים" על מנת שנוודא שהדומיין ממנו יישלחו המיילים שייך לך – מדריך אימות דומיינים.

שלחתי דיוור לקבוצה, ואחד מאנשי הקשר דיווח לי שהוא לא קיבל אותו. איש הקשר לא הסיר את עצמו מרשימת התפוצה. אבל בהיסטוריה שלו אני רואה שהוא כן קיבל דיוורים אחרים. מה הסיבה לכך שהוא לא קיבל את הדיוור הזה?

ייתכן שמספר דיוורים חזרו מהכתובת שלו, והוא הוסר באופן זמני מתפוצה. ניתן לראות זאת בשני מקומות: אפשר לעבור על אנשי הקשר המופיעים תחת Defined Bounced, ולצפות במספר הפעמים בהן המייל חזר. כמו כן, בכניסה לכרטיס של איש הקשר ניתן לראות אם איש הקשר חזר הרבה פעמים. יהיה ניתן לאפס את מספר החזרות שלו ולהחזירו לתפוצה רגילה.

כיצד ניתן לבדוק את יתרת הדיוורים שנותרה לי בחשבון?

כדי לראות את יתרת הדיוורים שעומדים לרשותכם, תוכלו להיכנס לחלונית ההגדרות בתפריט הראשי (בחלק השמאלי-עליון של המערכת). שם ניתן להקליק על "בדיקת יתרה". הקלקה על אפשרות זו תוביל להצגת יתרת הדיוורים.

שלחתי דיוור אמת. הדיוור נכנס לתור השליחה, אך בעמודה "מאושר?" הערך השתנה מעצמו ל-0. כשאני משנה ל-1, המערכת שבה ומשנה ל-0. מדוע?

יש לבדוק האם הדיוור שאתם מנסים לשלוח הוא תקין וקיים. כשדיוור מסויים לא קיים או נמחק, הסטטוס שלו משתנה ל"לא מאושר". כמו כן, ייתכן שהחשבון ממנו אתם מנסים לשלוח, מוגדר כחשבון החייב אישור מנהל עבור כל שליחה. גם במקרה זה יופיע 0 בעמודה.

במקרה של אנשי קשר חוזרים, מה ההבדל בין SoftBounce ל-HardBounce?

Soft Bounce אומר שישנה אי תקשורת זמנית מול תיבת הדואר של איש הקשר. יתכן שתיבת הדוא"ל של איש הקשר מלאה, או שהשרת של איש הקשר לא היה זמין לפרק זמן קצר במהלך הדיוור. המערכת תנסה לדוור מספר פעמים, ואם התיבה לא תתפנה הדיוור יחזור.

Hard bounce אומר שישנה שגיאה בהקלדת כתובת האימייל, או שכתובת האימייל נסגרה (לדוגמה, איש קשר שעזב את מקום העבודה).

האם קיימת דרך להגדיר, שאנשי הקשר שחוזרים באופן קבוע יימחקו אוטומטית מהרשימה?

לא ניתן להגדיר מחיקה אוטומטית של אנשי קשר אלו. בכל דיוור, המערכת בודקת האם איש קשר מסוים חזר X פעמים ב-Y הימים האחרונים. ברירת המחדל היא שאיש קשר שחוזר 3 פעמים בתוך חודשיים, לא יישלח אליו דיוור בפעם הרביעית. במידת הצורך, ניתן להגדיר מספר רב יותר של ימים, ואז המערכת לא תנסה לדוור לאיש קשר זה במשך פרק זמן ארוך יותר.

איש קשר טוען שלא הסיר עצמו אך בכל זאת מצויין שהוא הוסר מהרשימה. כיצד?

ייתכן ואיש הקשר העביר את האימייל לאנשי קשר נוספים (forward), שלא נמצאים ברשימת התפוצה. אם אחד מהם לחץ בטעות על "הסר מרשימת התפוצה", איש הקשר "המקורי" יוסר מרשימת התפוצה.

במקרה כזה, יש ליצור קשר עם התמיכה על מנת שנוכל להחזיר אותו לרשימת התפוצה.

 

נתונים סטטיסטיים לקמפיין אימייל

איך אפשר לצפות בסטטיסטיקת הנתונים של דיוור שנשלח?

הקלקה על לשונית "אנליטיקס" במערכת מאפשרת צפייה בנתוני השליחה. בלשונית זו ניתן לראות את כל הדיוורים שנשלחו באופן כללי, ואת הדוח שמפרט נתונים סטטיסטיים עבור כל דיוור ודיוור.

מה משמעות ההודעה "רשימת אנשי הקשר לגביהם לא התקבל חיווי פתיחת מייל"?

משמעות ההודעה היא, שאלו אנשי קשר שלא ניתן לדעת האם הם פתחו או לא פתחו את המייל. יכולות להיות לכך מספר סיבות:

  1. הם אכן לא פתחו את המייל
  2. הדבר שנותן את האינדיקציה לגבי פתיחת המייל הוא תמונה שקופה שאנשי הקשר לא רואים. כשהיא נחשפת, המערכת מקבלת את הנתון שאכן האימייל נפתח. אך יש תיבות דואר אלקטרוני שמונעות הורדה אוטומטית של תמונות. אם אנשי הקשר לא אישרו הורדת תמונות, המערכת לא תקבל את המידע לגבי פתיחת המייל.
  3. ייתכן שאנשי הקשר משתמשים במסנני ספאם, המוחקים את התמונה המאפשרת לקבל אינדיקציה לפתיחת מייל – כדי לשמור על פרטיותם.
  4. ייתכן שאנשי הקשר משתמשים בתוכנות שמונעות שליחת מידע מהמחשב שלהם, כדי לשמור על פרטיותם.

יש לי איש קשר שלחץ על לינק מסוים מספר פעמים בדקה. האם זה הגיוני?

ייתכן והוא לחץ על הלינק מספר פעמים עד שהמחשב שלו הגיב. כשהמחשב הגיב – הוא פתח את הקישור במספר חלונות. ייתכן גם שהוא שלח את המיילים לאנשי קשר נוספים, שהקליקו על הקישורים. הקלקות אלו עדיין יופיעו תחת המייל שלו.

מה משמעות ההודעה "התפלגות הדיוורים החוזרים" בדוח הדיוור?

אלה הם כל אנשי הקשר שהדיוור חזר מהם או לא נשלח אליהם. יכולות להיות לכך מספר סיבות כמו תיבת דואר מלאה, Domain לא נכון, כתובת מייל לא נכונה ואיש קשר שהסיר את עצמו בעבר. ניתן לראות את הסיבה המדוייקת באמצעות הקלקה על כל פלח של משפך הביצועים באזור האנליטיקס.

שלחתי דיוור עם לינק, וביטלתי בטעות את המעקב אחר ההקלקות. האם בכל זאת יש דרך לראות מי לחץ על הלינק?

כשמורידים את המעקב אחר הקלקות, המערכת שולחת את הלינקים כמו שהם ללא קידוד. לכן, אין דרך לראות לאחר השליחה (ללא מעקב אחר הקלקות) מי הקליק על הלינק.

 

היבטי פרטיות, הגנת מידע ודואר זבל

מה מדיניות ה-Anti Spam במערכת inwise?

ב-inwise אפס סובלנות לספאם. בעזרת המערכת של חברת inwise תהיה לכם היכולת להעביר מסר ברור ויעיל, ומעל הכל – חוקי. ניתן לקרוא עוד על מדיניות האנטי ספאם של inwise ועל תנאי השימוש במערכת inwise.

למידע בנוגע לחוק האמריקאי למניעת ספאם: חוק האנטי ספאם האמריקאי – CAN SPAM.

* מידע לספקי אינטרנט ומנהלי מחשוב:

אם קיבלתם תלונה על הפצת דואר שאינה לגיטימית באמצעות שרתינו – אנא פנו אלינו מיידית כדי שנוכל לבדוק זאת.

* מידע לאנשי קשר שקיבלו דואר שאינו לגיטימי מאחד מלקוחותינו:

אם קיבלתם דואר אלקטרוני ממקור שלא ביקשתם לקבל ממנו, או אם אינכם מצליחים להסיר את פרטיכם מתוך רשימת תפוצה, אנא פנו אלינו מיידית כדי שנוכל לבדוק זאת.

מהו תקן GDPR והאם inwise תומכת בו?

רגולציית GDPR הינה אוסף של הוראות מחייבות שהוסדרו על ידי גופים אירופאיים רשמיים על מנת להגן על נושאי המידע באיחוד האירופאי המתייחסת לשמירה והעברה של נתונים אישיים של אנשים פרטיים וקובעת כללים אחידים לשמירה על הפרטיות.

אנחנו ב inwise פעלנו וממשיכים לפעול בנושא הנגשת התקן ותמיכה בו. תוכלו לקרוא על כך באופן מפורט בפוסט inwise ו GDPR.