ניהול מועדון לקוחות ע"י מערכת דיוור אלקטרונית

עולם האינטרנט הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מכל תחומי החיים שמרכיבים את היום יום של כולנו. מכיוון שהגבולות בין תחומי החיים השונים הטשטשו עקב כך, מערכת היחסים המורכבת שמאפיינת את יחסיהם של ספק שירותים ולקוח, מקבלת ממד שונה בחיי העסק וכמו כן גם בחייו הפרטיים של הלקוח.
הקשר עם ספקי השירותים הפך להיות אישי הרבה יותר מבעבר וזה מצריך את הספק להיות מעודכן לגבי הצרכים המדויקים של לקוחותיו וזאת על מנת להציע את השירות המתאים ביותר עבורם וחשוב לא פחות, בטיימינג הנכון. מהו הכלי היעיל ביותר באמצעותו ניתן לרכז את כל הלקוחות לפי קטגוריות? התשובה היא מועדון לקוחות. כיצד ניתן לפנות לכמות מקסימאלית של לקוחות הרשומים במועדון? התשובה היא באמצעות דיוור אלקטרוני.

 

מהי מערכת דיוור אלקטרונית
מערכת דיוור אלקטרונית היא מערכת שליחה אוטומטית אשר מסוגלת לשלוח מסר שיווקי איכותי לכל רשימת הדיוור של החברה בלחיצת כפתור אחד. באמצעות שיטת הפצה זאת ניתן למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים להפוך להיות לקוחות קבועים, לפתח קשר איכותי עם לקוחות רבים בו זמנית, לפרסם הטבות והצעות מעניינות בתור צ'ופר ללקוחות קבועים ואיך לא, גם לגרום להרחבת מאגר הלקוחות החדשים.
כיצד עושים זאת?
השיטה היא מאוד פשוטה ויושמה כבר על ידי אלפי בתי עסק, אשר זיהו את הפוטנציאל הרב הטמון במועדון לקוחות ובמערכת דיוור אלקטרונית, כאשר ניוזלטר הוא מילת המפתח כי הוא זה האחראי על העברת המסר השיווקי של החברה.
ניוזלטר מורכב מסדרת הודעות מעוררות עניין וסקרנות, אשר מבשרות ללקוחות החברה שרשומים במסגרת מועדון הלקוחות, לגבי הנחות ומבצעים חידושים והפתעות שהכינו עבורם בבית העסק. באמצעות ניוזלטר אשר בנוי בצורה נכונה, ניתן לעניין את הלקוחות בהשתתפות באירועים, להציג מוצרים חדשים ואפילו להזמין להתנסות במוצר חדש.
מה חשוב לזכור על ניהול מועדון לקוחות על ידי מערכת דיוור אלקטרונית
  • מה שחשוב ביותר לזכור לגבי ניהול מועדון לקוחות באמצעות שליחת ניוזלטרים הוא, כי מדובר על כלי שיווקי רב עוצמה, אך יחד אם זאת, במידה ומשתמשים בו שלא על פי חוקי הצרכן הקשורים לשליחת הודעות פרסומיות, הוא יכול להזיק לעסק.
  • מאוד חשוב להפעיל את מערכת הדיוור בכפוף לחוקי הספאם שנחקקו בשנת 2008 ואשר מצריכים קבלת אישורו של הלקוח לפני שליחת דואר שיווקי.
  • חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית ברורה שמיועדת במיוחד עבור ניהול מועדן הלקוחות באמצעות מערכת דיוור וזאת על מנת שלא ליצור תדמית לא רצינית בעיניי הלקוחות.
  • להיזהר שלא להיסחף לשיווק אגרסיבי מדי אשר ירתיע את הלקוחות, אלא להתמקד ביצירת תחושת האכפתיות אצל הלקוח.
  • חשוב לזכור כי פניה עדינה בעלת ערך מוסף (כמו חתימה על עצומה או תרומה) עשויה לעורר יותר עניין מכל הודעה שיווקית צבעונית ונועזת.