לאחרונה השקנו ב inwise יכולת חדשנית ומאוד משמעותית – "אוטומציה שיווקית". האוטומציה, למי שלא מכיר, מאפשרת ליצור מראש תסריטי התנהגות שברגע שהם רצים, המערכת עובדת כמו טייס אוטומטי – היא מאזינה למה שמתרחש, מחליטה איך להגיב וכמובן דואגת לביצוע הפעולות. הכל כמובן, בהתאם לתסריטים שהגדרתם מראש, אבל התוצאה היא התייחסות ופעילות שיווקית מתוחכמת ואישית יותר ללקוחות שלכם – והכל באופן אוטומטי.

עבדנו באמת קשה כדי ליצור את מערכת האוטומציה הכל כך משוכללת הזו, אבל מה שבאמת חשוב לנו זה לעזור לכם להבין – איך זה יכול לעזור לכם? האם האוטומציה השיווקית מתאימה גם לעסק שלכם?

אספנו עבורכם כמה דוגמאות מתחומים שונים שאולי יתנו לכם השראה לפעילות השיווקית האוטומטית הבאה שלכם:

מעצבת תכשיטים המשווקת מהדורה מוגבלת של יצירות

אמנית תכשיטים המאפשרת הזמנה און-ליין וגם שירות אישי בבית העסק עצמו של תכשיטים ייחודיים ויוקרתיים. בעלת החנות שולחת מפעם לפעם דיוור הכולל צילומים של התכשיטים שחלקם נמכרים במהדורה מוגבלת ועבורם מאפשרת ללקוחותיה "לשמור" למשך תקופה של 3 ימים את הזכות לרכוש את התכשיט. כשלקוחה מקליקה על כפתור "שמור עבורי", היא מוזמנת לאשר את הבקשה בדף נחיתה (המוגבל ל X ממלאים) ומקבלת הודעת מייל שהמוצר אכן שמור עבורה. לאחר  3 ימים בדיוק, אם הלקוחה לא מימשה את זכותה לרכישה, היא מקבלת הודעת SMS אישית שהמוצר כבר לא נשמר עבורה.

חברה למסנני מים לשתייה

החברה שולחת פעם בשנה מייל תזכורת ללקוחותיה להחליף סנן, כל לקוח מקבל את התזכורת כ 30 יום לפני תאריך החידוש של השנה שעברה. בזכות סנכרון המערכת עם תוכנת ה CRM של החברה ובשילוב מערכת האוטומציה, המערכת בודקת האם כבר התבצעה הזמנה של מסנן חדש. למי שלא ביצע הזמנה בחרו בחברה להיות קצת יותר ישירים ולשלוח לאחר מספר ימים הודעת Sms לתזכורת ולהנעה לפעולה.

"עגלה נטושה" באתר סחר אלקטרוני – כשהלקוח מתחרט לפני הרכישה

אתר סחר אלקטרוני למוצרי טואלטיקה משתמש במנגנון "עגלה נטושה" המזהה את אותם לקוחות באתר שהוסיפו מוצרים לעגלה, אך לא השלימו רכישה ובכך נחשבים ל "נוטשים". מנהל השיווק של האתר הגדיר אוטומציה ששולחת כשעתיים לאחר "הנטישה" מייל עם תזכורת לעגלה הנטושה ו 48 שעות לאחר מכן, החליטו להוסיף למייל קופון לעידוד הרכישה.

הרשמה לרשימת תפוצה באמצעות SMS

מסעדה תל אביבית החליטה לעודד את לקוחותיה שירשמו לרשימת התפוצה. איך מתבצע הרישום? בחנות הפיזית, הלקוח שולח SMS עם הקוד "הצטרפות" למספר טלפון ו..זהו. מאותו רגע הנרשם מקבל SMS אישור על ההצטרפות + הטבה בלעדית וטעימה שאפשר לממש במקום.

מה עוד אפשר לעשות? אפשר לבקש מהלקוח לשלוח גם את כתובת המייל כדי שאפשר יהיה לשלוח אליו גם Sms-ים וגם דיוורים (אנחנו מספרים לכם את זה כי ב inwise יש תמיכה גם באפשרות זו…)

זיהוי לקוחות פוטנציאליים בחברה טכנולוגית בשוק ה B2B

חברת B2B בתחום טכנולוגייה לאבטחת מידע שולחת ניוזלטר חודשי ללקוחותיה. הניוזלטר בדרך מכיל 5-6 קישורים למאמרים וחדשות בתחומים שונים שקשורים למוצרי החברה. כמעט בכל חודש, אחד מהאייטמים מכוון לקהל מאוד מצומצם ונישתי עד כדי כך שמנהל המכירות מעוניין לקבל הודעה על כל לקוח פוטנציאלי שמתעניין.

לצורך כך הגדירו בחברה אוטומציה המגדירה הקלקה על לינק ספציפי כטריגר שמפעיל פעולת שליחת מייל למנהל המכירות שמודיע על התעניינות של לקוח פוטנציאלי ספציפי במוצר. משם והלאה – הטיפול אישי ואנושי.

הדוגמאות האלו מלמדות אותנו שהאוטומציה השיווקית הופכת ותופסת מקום מרכזי יותר כ "מוח" של השיווק הדיגיטלי שלנו. אם זה קצת חדש לכם ואתם רוצים ללמוד עוד קצת, או אם אתם צריכים שנעזור לכם להוציא את זה לפועל – פשוט פנו אלינו (יש למעלה כפתור של  "יצירת קשר") וממש נשמח להתקדם איתכם לשיווק חכם יותר.