מאפייני קמפיין שיווקי – תמונות בניוזלטר

תמונות הן כנראה אחד מהמאפיינים החשובים ביותר בקמפיין, התמונות יכולות להשפיע באופן דרסטי על נתוני ההקלקה ועל היכולת לעורר עניין בקרב הקורא. במאמר זה נעסוק בתחום התמונות כחלק מהדיוור, נתייחס למספר נתונים רלבנטיים וניתן מספר טיפים כיצד לשפר את הקמפיין.

 

היקף תמונות בדיוור

בעוד שקיימת הסכמה מלאה לכך שהוספת תמונות לקמפיין משפרת אותו, נשאלת השאלה כמה תמונות כדאי להוסיף? ומה לגבי בניית קמפיין שכולו מבוסס על תמונה אחת? נסתכל על נתוני מחקר שנערך על ידי חברת Vero, במחקר זה החברה אספה נתונים מ – 5000 קמפיינים שנשלחו דרכה. תוצאות:
היקף ההקלקות בקמפיינים בעלי לפחות תמונה אחת ביחס לקמפיינים ללא תמונות בכלל גדול ב-42%.

 

מספר התמונות ומספר ההקלקות

מספר התמונות ומספר ההקלקות

  • פירוק הנתונים לשיעור הקלקות ביחס לכמות תמונות מציג תמונה מורכבת יותר, אולם ניתן לראות שבממוצע מיילים עם 1,3 ו 5  תמונות מביאים לשיעורי ההקלקה הגבוהים ביותר.
  • ניתוח מעמיק  לגביי מיילים של 1 ו-3 תמונות מראה כי למרבית המיילים הייתה תמונת לוגו ב – Header או ב – Footer ובנוסף תמונה אשר מסייעת להציג את תוכן המייל.
  • מיילים עם 5 תמונות לרוב מציגים מספר מוצרים לרכישה.
תמונות והקלקות באחוזים

תמונות והקלקות באחוזים

יחס תמונות-טקסט

אחד מכללי האצבע היותר מוכרים בתחום הוא שיש צורך לאזן בין היקף הטקסט להיקף התמונות במייל, והסיבה לכך היא שיעור העבירות (Deliverability). טענה זו נובעת מכך שבעבר ספאמרים היו מנסים להערים על בדיקות הספאם אשר היו מבוססות על קריאת אוטומטית של הטקסט במייל, והחלו לשלוח מיילים עם תמונות ללא כיתוב. שינוי זה גרם לכך שמיילים אשר מבוססים על תמונה בלבד מדליק נורת אזהרה כחלק מבדיקת ספאם, ולכן ההמלצה בעבר הייתה לא לשלוח מיילים ללא טקסט וכן לצרף לפחות תמונה אחת. חשוב לציין שכיום מרבית ספקי המייל עובדים על פי מוניטין, ולכן השפעה זו הצטמצמה. נקודה אחרת שבה היחס של תמונות-טקסט יכול להשפיע על המייל היא הסלולר. מייל עמוס בתמונות מגדיל את גודל המייל דבר אשר יכול להביא לזמן טעינה ארוך יותר. למרות שלא נראה במצב זה ירידה בשיעורי פתיחה, יש סיכוי גבוה שלאחר הפתיחה רבים יסגרו את המייל ולכן נראה ירידה בשיעורי ההקלקה. חשיבות נוספת ליחס מתייחסת לספקי מייל אשר לא מאפשרים הורדת תמונות בצורה אוטומטית. במצב כזה יצירת מייל המורכב רק מתמונות תתבטא  בדף לבן ולא אסתטי אשר יכול להוביל לנטישה גבוהה בקרב הפותחים, לדוגמה המייל הנ"ל של חברת JCREW.COM:

הפתרון למצב זה הוא שימוש ב Alt text ו Background Color. Alt text – כתיבה של תוכן במקרה והתמונה לא עולה.

 

אלטים בתמונות

אלטים בתמונות


 

תמונה לפני האלטים

תמונה לפני האלטים

תמונות ומידע נלקחו מהאתרים Litmus ו-Vero.